انتقاد ظریف از تحریف اظهاراتش توسط یک موسسه پژوهشی رسانه‌ای

انتقاد ظریف از تحریف اظهاراتش توسط یک موسسه پژوهشی رسانه‌ای
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 22:39

وزیر امور خارجه در توئیتی نوشت: موسسه پژوهش رسانه‌ای خاورمیانه با نزول به سطح تازه‌ای از ابتذال، استفاده طعنه آلود من از کلمه «جهود» را دستاویز متهم کردن من به یهودی ستیزی قرار داده است.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در توئیتی نوشت: موسسه پژوهش رسانه‌ای خاورمیانه «ممری» Middle East Media Research Institute با نزول به سطح تازه‌ای از ابتذال، استفاده طعنه آلود من از کلمه «جهود» را دستاویز متهم کردن من به یهودی ستیزی قرار داده است.

وی افزود: من این ادعا را به سخره گرفتم که ایران می‌خواهد «جهودها را به دریا بریزد» و مجددا تأکید داشتم که راهکار ما (برای فلسطین) یک همه پرسی با مشارکت همه است: یهودیان، مسلمانان و مسیحیان.

وزیر امور خارجه پیش از این در گفت‌وگویی درباره موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره رژیم اشغالگر قدس و استراتژی ایران در برخورد با این رژیم، اظهار داشت: به عنوان کشور عاقل در منطقه که اسرائیل، صهیونیسم و فلسطین و آرمان فلسطین را می‌شناسیم، تحلیل ما این است که این کارها به نتیجه نمی‌رسد چون اسرائیل این ظرفیت را ندارد که حقوق فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسد. یعنی با هویت اسرائیل مغایرت دارد. ماهیت اشغالگری و تجاوکارانه در اسرائیل واقعیت دارد. اینکه می‌گوییم رفراندوم برگزار شود به این معنا نیست که یهودیان نابود شوند به این معناست که دموکراسی حاکم شود. صهیونیست‌ها از دموکراسی می‌ترسند، چون ماهیت صهیونیست‌ها تجاوزگری و کشورگشایی است.

فارس

پربیننده ترین خبرها