اعتراض قانونگذاران فرانسوی به پنهان‌کاری دولت درباره زندان مخفی امارات در یمن

اعتراض قانونگذاران فرانسوی به پنهان‌کاری دولت درباره زندان مخفی امارات در یمن
پنج‌شنبه 27 آذر 1399 - 15:06

جمعی از نمایندگان پارلمان فرانسه از دولت این کشور درخواست کردند به پنهان‌کاری در قبال زندان مخفی اماراتی‌ها در یمن خاتمه دهد.

العالم - اروپا

جمعی از نمایندگان پارلمان فرانسه از دولت این کشور درخواست کردند به پنهان‌کاری درباره وجود زندان مخفی اماراتی‌ها در یمن پایان دهد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق»، «کلمنتاین اوتِین» قانون‌گذار فرانسوی روز چهارشنبه در جلسه پارلمان خطاب به دولت این کشور گفت: «تا چه زمانی می‌خواهید به دروغ گفتن ادامه دهید؟».

وی با اشاره به وجود این زندان در یمن گفت:‌ «از [فلورنس] پارلی [وزیر دفاع] در این خصوص سوال کردم. او گفت چیزی نمی‌داند. نگرانی خود را به گوش [ژان ایو] لو دریان [وزیر امور خارجه] رساندم. او مرا به شرکت‌های مربوطه ارجاع داد. متعجبم وظیفه این وزرا چیست؟».

اوتین در ادامه گفت، از جانب ۵۱ قانونگذار فرانسوی سخن می‌گوید که نامه‌ای سرگشاده را به امضا رسانده و درخصوص وجود زندانی در یک شرکت نفت و گاز تحت مدیریت اماراتی‌ها که شرکت نفتی «توتال» فرانسه نیز در آن سهم دارد، ابراز نگرانی کردند.

این قانون‌گذار فرانسوی در ادامه نطق انتقادی خود گفت: «چند روز پیش به السیسی نشان افتخار دادید. امروز سکوت شما بر روی جنایاتی که اماراتی‌ها در یک کارخانه تحت حمایت فرانسه سرپوش می‌گذارد».

اوتین همچنین در پیامی توییتری در این باره نوشت: «معتقدم که دولت تصمیم گرفته از متحد اماراتی خود که سال ۲۰۱۹ به آن‌ها بیش از ۱.۷ میلیارد دلار سلاح فروخته، عصبانی نشود».

اولین بار سال گذشته نشریه «لوموند» فرانسه از جنایات اماراتی‌ها و «اقدامات غیر انسانی از جمله شکنجه» در این زندان مخفی یمن پرده برداشت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها