واکنش «محمدعلی الحوثی» به تشکیل دولت «هادی» و متحدان امارات

واکنش «محمدعلی الحوثی» به تشکیل دولت «هادی» و متحدان امارات
شنبه 29 آذر 1399 - 10:50

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارالله عاقبتِ تشکیل دولت ائتلافی میان دولت مستعفی یمن و متحدان امارات را شکست دانست.

العالم - یمن

پس از ماه‌ها کش و قوس بالاخره «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن جمعه (دیروز) دستور تشکیل دولت ائتلافی با متحدان امارات در یمن یعنی «المجلس الانتقالی الجنوب» (شورای انتقالی جنوب) را صادر کرد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد انصارالله در واکنش به این موضوع در توییتر خود نوشت، در ترکیب دولت تشکیل شده، شرکای ناسازگار وجود دارد و سرانجام آن شکست است.

هادی شامگاه جمعه اسامی کابینه جدید را که بعد از گذشت نزدیک به یک سال از امضای توافق ریاض، با فشارهای عربستان سعودی و امارات عربی متحده را اعلام کرد.

در بیانیه دولت منصور هادی آمده است که کابینه ۲۴ نفری به طور مساوی بین یمنی‌های شمال و یمنی‌های جنوب تقسیم شده است.

دولت هادی (مورد حمایت عربستان سعودی) و شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) از ابتدای تابستان سال گذشته وارد یک دور درگیری و جنگ شدند که در نتیجه آن، شورای انتقالی شهر عدن، پایتخت موقت دولت هادی و پس از آن استان‌های« شبوه» و «ابین» و ماه پیش نیز استان «سُقُطری» را به اشغال خود درآورد.

عربستان سعودی برای پایان دادن به این درگیری‌‌ها در جنوب یمن ، توافق ریاض را پیشنهاد داد که یکی از مقاد آن تشکیل دولت ائتلافی میان طرفین درگیر بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها