به دنبال شناسایی گونه تازه ای از ویروس کرونا صورت گرفت؛

محدودیت‌های جدید کرونایی برای میلیون ها انگلیسی در کریسمس

 محدودیت‌های جدید کرونایی برای میلیون ها انگلیسی در کریسمس
شنبه 29 آذر 1399 - 22:17

نخست وزیر انگلیس با افزایش سطح محدودیت های کرونایی در جنوب شرق این کشور که گونه تازه‌ای از این ویروس شناسایی شده، به مرحله‌ جدیدی که فقط عنوان قرنطینه را یدک نمی‌کشد، کریسمس میلیون‌ها انگلیسی را لغو کرد.

العالم ـ اروپا

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، روز شنبه با ایراد سخنانی از دفتر نخست وزیری اعلام کرد که از بامداد فردا (یکشنبه) تمام مناطق جنوب شرق که در سطح سوم محدودیت‌های کرونایی قرار دارند وارد سطح چهارم خواهند شد.

این سطح مشابه شرایط قرنطینه است و افراد باید به غیر از موارد اضطراری در خانه بمانند؛ تمام فروشگاه‌های غیر ضروری اعم از کافه‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های بدن‌سازی و آرایشگاه‌ها تعطیل شده و خانواده‌هایی که در یک حلقه ارتباطی قرار دارند قادر به ملاقات با یکدیگر حتی بیرون از خانه نیستند.

نخست وزیر انگلیس عنوان کرد: با توجه به شواهدی که از گونه ویروس کرونا در اختیار داریم با کمال تاسف باید اعلام کنم که مراسم کریسمس طبق برنامه قبلی اجرا نخواهد شد.

شناسایی گونه جدید ویروس کرونا چهارشنبه گذشته از سوی وزیر بهداشت انگلیس تائید شد. وی بیان داشت که این گونه اولین بار در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس کشف و بیش از هزار مورد ابتلا به آن شناسایی شده است.

«مت‌ هنکاک» عنوان کرد که این ویروس با سرعت بیشتری نسبت به گونه فعلی کرونا در حال گسترش در مناطق جنوب شرق انگلیس است. او تلاش کرد تا این مساله کم اهمیت جلو دهد و بیان داشت که هنوز نشانه‌ای یافت نشده که ثابت کند واکسن کرونا برای مقابله با گونه‌ جدید، اثربخش نیست.

کریس ویتی مشاور عالی پزشکی انگلستان هم اعلام کرده شواهدی در حال حاضر در دسترس نیست که این گونه جدید مرگبارتر از گونه قبلی باشد یا آن که بتواند عملکرد واکسن‌های تولید شده فعلی را زیر سئوال ببرد.

به گزارش ایرنا، عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد. دولت این کشور امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت ۶۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند.

دولت این کشور ۴۰ میلیون واحد از واکسن فایزر بیونتک را خریداری کرده و در مرحله نخست با دریافت ۸۰۰ هزار واحد، قصد دارد تا افراد بالای ۸۰ سال و برخی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب‌پذیر قرار دارند واکسینه کند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد.

دولت جانسون با تشکیل معاونت نظارت بر واکسن کرونا در وزارت بهداشت امیدوار است تا تمام شهروندان کشور را تا تابستان واکسینه کند. با این حال کارشناسان هشدار داده اند انتظار بازگشت روال زندگی به شرایط عادی تا آن زمان واقع بینانه نیست.

روز جمعه ۲۸ هزار و ۵۰۷ مورد جدید ابتلا به این بیماری و ۴۸۹ فوتی در انگلیس گزارش شد، که نشان دهنده روند شدید افزایشی ابتلا به این ویروس مرگبار در چند روز گذشته است.

پربیننده ترین خبرها