بورل: نشست امروز ایران و 1+4 تأکید مجددی بر حفظ برجام است

بورل: نشست امروز ایران و 1+4 تأکید مجددی بر حفظ برجام است
دوشنبه 1 دی 1399 - 12:59

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هدف از تشکیل نشست امروز وزرای خارجه ایران و 1+4 را تأکید مجدد طرفین بر لزوم حفظ برجام توصیف کرد.

العالم _ اروپا

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، نشست امروز وزیران امور خارجه ایران و گروه 4+1 (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) را بعنوان تأکید مجدد اعضای برجام بر لزوم حفظ برجام توصیف کرد.

وی در پیام خود با اشاره به نشست امروز وزرای خارجه طرفین برجام که به صورت ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است، تأکید کرد: «امروز ریاست نشست در سطح وزرا E3/EU+2 (چین، فرانسه، آلمان، روسیه،‌انگلیس) و ایران را که به صورت مجازی برگزار می‌شود، برعهده دارم. طرفین برجام بار دیگر برتعهدات ما برای حفظ برجام تأکید می‌کنند».

نشست غیررسمی وزرای امور خارجه ایران و گروه ۱+۴ ساعت ۱۱:۳۰ به وقت تهران به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شده است.

پیش از این، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره گفت: «این نشست به موضوعات خاص ویژه برجامی به صورت خاص تمرکز نخواهد داشت و بیشتر مجموعه تحولاتی است که طی چند ماه گذشته اتفاق افتاده است. در نشست هفته قبل کارشناسی تصمیم گرفته شد این نشست غیررسمی امروز برگزار شود».

معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه 1+4، روز چهارشنبه ۲۶ آذر ماه در نشست کمیسیون مشترک برجام در زمینه مجازی برگزار شدن نشست امروز به توافق رسیدند و در بیانیه روز چهارشنبه هفته گذشته «هلگا اشمید» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک که متعاقب برگزاری این نشست مجازی صادر شد، عنوان شد که «مشارکت کنندگان در خصوص برگزاری یک نشست غیررسمی وزاری امور خارجه دولت‌های عضو برجام در تاریخ اول دی ۱۳۹۹ (دوشنبه/ ۲۱ دسامبر) به صورت ویدئو کنفرانس، توافق کردند.»

پیش‌تر «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس اعلام کرده بود که «در کریسمس دیدار دیگری با همتایانم در تروئیکا و احتمالاً ایران خواهم داشت - البته اگر بخواهند در آن شرکت کنند- تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم در این خصوص به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برسیم».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها