النجباء: دولت عراق در پیگرد قاتلان حاج‌قاسم و ابومهدی جدی نیست

النجباء: دولت عراق در پیگرد قاتلان حاج‌قاسم و ابومهدی جدی نیست
دوشنبه 1 دی 1399 - 13:55

رئیس شورای سیاسی جنبش النجباء عراق، ضمن تأکید بر کارشکنی آمریکا و هم‌پیمانانش در روند رسیدگی به پرونده ترور فرماندهان جبهه مقاومت، از انفعال دولت عراق در این رابطه انتقاد کرد.

العالم _ عراق

«علی الاسدی» رئیس شورای سیاسی جنبش «النجباء» ضمن تجلیل از شهیدان سلیمانی و المهندس، آزادی عراق از شر داعش را یکی از بزرگترین خدمات آن دو فرمانده فقید خواند.

حجت‌الاسلام «علی الاسدی» در گفت وگو با اسلام تایمز، مداخلات خارجی در امور عراق را عامل اساسی در تحقق نیافتن مطالبات مشروع مردم این کشور دانست و با اشاره به کارشکنی آمریکا و هم‌پیمانانش در روند رسیدگی به پرونده ترور حاج‌قاسم و ابومهدی، از تعلل و انفعال دولت عراق در این رابطه نیز انتقاد کرد.

او گفت: «دستاوردهای شهیدان سلیمانی و ابومهدی بسیار زیاد است و نمی‌توان همه را برشمرد. اگر فقط خلاصی عراق از شر داعش را بیان کنیم کفایت می‌کند، زیرا با این کار همه ملت عراق از جمله شیعه، سنّی و مسیحی را از آسیب‌ها محافظت کردند و اگر با همین کار نیک در برابر خداوند قرار گیرند، کفایت می‌کند که خداوند بهشت را نصیبشان کند.»

الاسدی افزود: «مطالبه اخراج نیروهای اشغالگر به‌دلیل دخالت سفارت آمریکا و سیاستمداران مزدوری که در پی به تعویق انداختن مصوبه پارلمان هستند، محقق نشد. ضمنا برخی کشورهای همسایه که نمی‌خواهند نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند و نمایندگان آن‌ها در عراق که از سرور آمریکایی خود تبعیت می‌کنند، مانع دیگری در برابر اجرای این مصوبه هستند. احزاب سیاسی در حال فشار آوردن برای اجرای مصوبه پارلمان هستند. جنبش‌های مقاومت نیز به دولت مهلتی داده‌اند که خواسته آنان در مذاکرات محقق شود. اگر این امر محقق نشود، آمریکایی‌ها قدرت مقاومت را ـ که در گذشته هم تجربه کرده‌اند ـ دوباره به چشم خواهند دید.»

او تأکید کرد که در حقیقت، تحقیق در پرونده این دو شهید از طرف عراق در هاله‌ای از ابهام است و هیچ دلیلی وجود ندارد که ثابت کند دولت عراق در این پرونده جدی است.

الاسدی دلیل انحراف اعتراضات را تزریق پول از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به صفوف معترضان در جهت خرابکاری و تحقق اغراض سیاسی دانست و گفت: «راه‌حل این است که توده‌های ملت عراق آموزش ببینند تا هرگونه مداخله برای به انحراف کشاندن مطالبات واقعی مردم ناکام بماند. همچنین معترضان باید رهبری مشخص و هوشیار برای این مرحله داشته باشند تا برای تحقق خواسته‌هایشان با دولت مذاکره کند.»

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها