ممانعت الجزایر و تونس از عبور هواپیمای صهیونیستی

ممانعت الجزایر و تونس از عبور هواپیمای صهیونیستی
چهارشنبه 3 دی 1399 - 10:05

هم‌زمان با فضای سازش برخی کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی، الجزایر و تونس در اقدامی شجاعانه اجازه ندادند هواپیمای صهیونیستی حامل مشاور رئیس جمهور آمریکا از حریم هوایی آنان عبور کند.

العالم - فلسطین اشغالی

نخستین پرواز مستقیم بین رژیم صهیونیستی و مغرب روز گذشته صورت گرفت.

این پرواز از فرودگاه بن‌گورین واقع در اراضی اشغالی به شهر رباط انجام شد. در این پرواز یک هیأت بلندپایه صهیونیست حضور داشت که ریاست آن بر عهده «جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا بود.

شبکه خبری «نسمه» تونس گزارش داد که این کشور به همراه الجزایر اجازه ندادند که این هواپیما از حریم هوایی آنان عبور کند و به همین دلیل مجبور شد مسیر غیر مستقیمی را طی کند.

به گزارش این شبکه، این سفر از مسیر شمالی صورت گرفت که از دریای مدیترانه و حریم هوایی یونان، ایتالیا، اسپانیا و سپس رباط انجام شد.

منابع صهیونیستی سه‌شنبه شب گزارش دادند که «مئیر بن شابات» مشاور امنیت ملی رژیم اسرائیل به همراه کوشنر شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) با «محمد ششم»، پادشاه مغرب دیدار کردند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از نشست هواپیمای حامل هیأت اسرائیلی در رباط در حساب توییتری خود نوشت که به محض نشستن این هواپیما با اعضای این هیأت تلفنی صحبت کرده و از آن‌ها خواسته سلام و پیام او را به شاه مغرب که به تعبیر وی، با عادی‌سازی، گام تاریخی برداشته، برسانند.

دو هفته قبل بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت که مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل اعلام آمادگی کرده است. پس از اعلام توافق سازش مغرب با رژیم صهیونیستی، شاه مغرب برای توجیه خیانت خود به مسئله فلسطین با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد.

مغرب پس از امارات، بحرین و سودان، چهارمین کشور عربی است که در ماه‌های آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ و با میانجی‌گری وی، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها