صهیونیست‎‌ها به دنبال سازش با پنجمین کشور اسلامی

صهیونیست‎‌ها به دنبال سازش با پنجمین کشور اسلامی
چهارشنبه 3 دی 1399 - 16:44

یک وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است تل‌آویو امید دارد پیش از اتمام دولت کنونی آمریکا و روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید، پنجمین کشور اسلامی نیز با آنها سازش کند.

العالم- فلسطین اشغالی

«اوفیر آکونیس» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از انتظار تل‌آویو برای سازش یک کشور اسلامی دیگر خبر داد.

آکونیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «یدیعوت» گفت اسرائیل در حال تلاش برای عادی‌سازی روابط با پنجمین کشور اسلامی تا پیش از اتمام دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کشور دیگری هم پیش از کنار رفتن ترامپ توافق سازش امضا می‌کند، اظهار داشت: «ما در حال تلاش در این راستا هستیم».

این وزیر صهیونیست افزود: «آمریکا اطلاعیه‌ای درباره کشور دیگری که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را علنی می‌کند، منتشر خواهد کرد و در واقع با زیرساخت‌های لازم برای یک توافق خواهد بود».

بر اساس این گزارش، آکونیس از بردن نام این کشور خودداری کرد اما گفت دو کاندیدای اصلی در این مورد وجود دارد.

وی درباره این دو کاندید توضیح داد که یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است اما عربستان سعودی نیست و دیگری کشوری اسلامی از شرق آسیاست که پاکستان نیست.

این در حالی است که پیش از این، «آدام بوهلر» رئیس شرکت بین‌المللی توسعه مالی آمریکا برای پیوستن دولت اندونزی به توافق سازش با رژیم صهیونیستی، رشوه چند میلیارد دلاری پیشنهاد کرده بود.

روز گذشته نیز یک مقام ارشد آمریکایی به خبرنگار شبکه «کان‌نیوز» گفت: «چند کشور با آمریکا در تماس هستند و تلاش می‌کنند که روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی کنند و به نظرم احتمال این وجود دارد که پیش از اتمام دوره ترامپ، اعلام توافق‌های بیشتری داشته باشیم».

طی چند ماه اخیر کشورهای امارات عربی متحده، بحرین، سودان و مغرب در ازای دریافت برخی موارد مطلوب خود، با رژیم صهیونیستی توافق سازش امضا کرده و روابط خود را عادی‌سازی کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها