کودکان یمنی مرگ را قبل از تولد استنشاق می‌کنند

کودکان یمنی مرگ را قبل از تولد استنشاق می‌کنند
چهارشنبه 3 دی 1399 - 22:12

آمار وحشتناک مرگ کودکان در یمن که از بیماری‌های صعب‌العلاج و خطرناک رنج می‌برند که برای درمان بایستی هرچه سریع‌تر برای درمان به خارج بروند ولی در نتیجه جنگ ائتلاف سعودی، اماراتی و آمریکا و اقدام آن به بستن فرودگاه بین‌المللی صنعا، جان‌شان را از دست می‌دهند.

العالم- درگوشی

هزاران کودک در صنعا متولد شده‌اند ولی مرگ آنها را تهدید می‌کند مگر اینکه تحت مراقبت‌های پزشکی فوری قرار بگیرند.

پزشکان در یمن از نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری خواسته‌اند از طریق شکستن محاصره یمن، برای نجات کودکان یمنی وارد عمل شوند و آنها را برای درمان به کشور دیگری منتقل کنند. آنها تأکید دارند یمن از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی رنج می‌برد و اوضاع بهداشتی در کشور بسیار وخیم و در وضعیت فروپاشی قرار گرفته است و مراکز درمانی حتی ظرفیت پذیرش بیماران عادی را ندارد.

کارشناسان بهداشت و سلامتی در یمن طی درخواستی فوری از سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی، سازمان‌های مرتبط با امور بشردوستانه، صلیب سرخ و یونیسف نجات کودکان یمنی را خواسته‌اند که حال بسیاری از آنها وخیم است. آنها خاطرنشان کرده‌اند که سیستم بهداشتی در یمن در نتیجه حملات کورکورانه ائتلاف متجاوز سعودی و محاصره تحمیلی این ائتلاف علیه یمن نابود شده است.

مراکز درمانی نیز از کمبود تجهیزات پزشکی لازم خبر داده و تأکید کرده که ائتلاف متجاوز مانع از ورود این تجهیزات به یمن می‌شود و احتمال قوی وجود دارد که بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند با خطر مرگ روبه‌رو شوند.

در سایه محاصره فرودگاه صنعا از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و جلوگیری از سفر درمانی ده‌ها هزار کودک یمنی که با بیماری‌های مزمن دست و پنجه نرم می‌کنند، و نیز در سایه ناتوانی سازمان ملل در عمل به تعهداتش از جمله ایجاد پل پزشکی، هزاران نفر از این کودکان جان‌شان را از دست خواهند داد.

باید گفت نهادهای بین‌المللی و سازمان ملل در برابر رنج‌های کودکان یمنی سکوت کرده‌اند و فقط وعده‌های پوچ می‌دهند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها