ترند هشتک "خودسری آمریکا" و "سلیمانی از ماست" در عراق

ترند هشتک
پنج‌شنبه 4 دی 1399 - 14:01

چهار هشتگ مهم عراق صبح امروز پنج شنبه ترند شدند. این چهار هشتگ عبارتند از: "سلیمانی از ما عراقی هاست"(#سليماني_منا_اهل_العراق)، عراق المهندس(#عراق_المهندس)، خودسری آمریکا (#عنجهية_امريكا) و "دلارهایتان را بردارید و بروید" (#ارحل_انت_ودولارك).

العالم - داغ های مجازی

در این قسمت از "داغ های مجازی" به سه هشتگ اول یعنی سلیمانی از ما عراقی هاست، عراق المهندس و خودسری آمریکا که اهمیت بیشتری دارند، می پردازیم.

امروز کاربران عراقی توییتر در آستانه اولین سالگرد ترور سرداران شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و هم رزمانشان، پس از انتشار هشتگ "سپاس ایران"، همزمان چندین هشتگ را ترند کردند که عبارتند از "عراق المهندس، سلیمانی از ما عراقی هاست و خودسری آمریکا". در این بین هشتگ آخری یعنی خودسری آمریکا به اقدام تروریستی دونالد ترامپ، در صدور فرمان ترور دو سردار پیروز قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در اوایل ژانویه گذشته اشاره دارد.

"چوب را برداری گربه دزد حساب کار دستش می آید"

به عبارت دیگر "مجرم خودش فریاد می زند مرا بگیرید"، این ضرب المثل، مصداق حال آمریکایی های نگران و ترامپ، فرمانده تروریست شان است.

دکتر ادموند غریب، استاد مطالعات بین الملل در دانشگاه آمریکایی با حضور در برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم که از بیروت پخش می شود گفت که آمریکا نگران اقدام انتقام جویانه احتمالی ایران است و می ترسد که ایران بخواهد انتقام خون شهید قاسم سلیمانی و هم رزمانش را بگیرد به همین دلیل پیوسته حضور نظامی خود را در منطقه بیش از پیش تقویت می کند. حرکت دیگری که گویای این نگرانی است سفر فرماندهان ارشد نظامی آمریکا به عراق و بخش اشغال شده خاک سوریه و دیگر کشورهای منطقه است. همچنین آماده باش نظامی آمریکا در خلیج فارس در راستای القای همین مضمون و نیز رساندن این پیام به متحدان آمریکا در منطقه است که این کشور برای دفاع از امنیت آنها آماده است.

کاربری با عنوان (زینب علی) در هشتگ عراق المهندس نوشت" زینب، صدای حسین .. و خون حسین و بقای او .. و خود او و شخصیت او .. و چشم و بینایی حسین بود. او خود حسین بود در قالب یک زن.. " وی با این توییت عکسی از سرداران پیروزی شهیدان سلیمانی و المهندس و مغنیه منتشر کرد.

کاربر دیگری با عنوان (علي احمد . "حساب جديد") در هشتگ "سلیمانی از ما عراقی هاست" سه توییت منتشر کرده بود که در اینجا یکی از آنها را انتخاب کرده ایم:

**حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس همچون مکتب، بینش و مدرسه درس آموز هستند .. رهبر بزرگ امام خامنه ای دام ظله

**این شهدا، گنجینه و شفیعان شما نزد خداوند هستند. آنها وارث بخشی از کرامت خداوندی هستند و آن، حق شفاعت است .. این کرامتی است که خداوند به شهدا بخشیده است.. سید حسن نصر الله"

** نسل های آینده به شما افتخار می کنند همانطور که ما به شما افتخار می کنیم. آنها نعمت آرامش و امنیت را به لطف این خون های پاک خواهند داشت.. سید علی حسینی سیستانی دام ظلهکاربر دیگری با عنوان (ابو اسحاق) با هشتگ "خودسری آمریکا" با انتشار عکسی از ترامپ تروریست و 4 تن از تروریست های بلک واتر نوشت: دونالد ترامپ 4 تن از تروریست های سابق شرکت بلک واتر را که به جرم ارتکاب جنایت جنگی و کشتار 14 غیر نظامی در بغداد در سال 2007، زندانی بودند، آزاد کرده است.

پربیننده ترین خبرها