وزیر دولت مستعفی یمن از رفتن به عربستان برای ادای سوگند سر باز زد

وزیر دولت مستعفی یمن از رفتن به عربستان برای ادای سوگند سر باز زد
جمعه 5 دی 1399 - 11:39

همزمان با اعلام کابینه‌ای که با فشار ریاض در جنوب یمن معرفی شد،‌ یک منبع در دولت مستعفی یمن فاش کرد که یکی از وزرا، رفتن به عربستان سعودی برای ادای سوگند را نپذیرفته است.

العالم - یمن

یک منبع در دولت مستعفی یمن در گفت‌و‌گو با شبکه «آناتولی» فاش کرد که «حسین عبدالرحمن» وزیر اداره محلی کابینه جدید دولت مستعفی یمن از رفتن به عربستان سعودی برای ادای سوگند در برابر «عبدربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی سر باز زده است.

منبع یادشده به آناتولی گزارش داد که یک هواپیمای خصوصی حدود ده وزیر را از قاهره، پایتخت مصر، برای ادای سوگند به محل اقامت عبدربه منصور هادی در ریاض برده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در ادامه گفت: «حسین عبدالرحمن وزیر اداره محلی از همراه شدن با همکارانش برای رفتن به ریاض امتناع ورزیده و تأکید کرده است که مراسم ادای سوگند باید در عدن برگزار شود».

رئیس دولت مستعفی یمن،‌ اخیرا، اسامی کابینه جدیدی را پس از گذشت نزدیک به یک سال از امضای توافق ریاض، با فشارهای عربستان سعودی و امارات عربی متحده اعلام کرد.

در بیانیه دولت منصور هادی آمده بود که کابینه ۲۴ نفری به طور مساوی بین یمنی‌های شمال و یمنی‌های جنوب تقسیم شده است.

این در حالی است که یک مسئول یمنی که نخواسته بود نامش فاش شود، در این خصوص به پایگاه خبری «عربی۲۱» خبر داده بود که «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در دیدار با منصور هادی به او فشار آورده است که کابینه مورد نظر ریاض را معرفی کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها