ممانعت رژیم صهیونیستی از دسترسی فلسطینی ها به واکسن کرونا

ممانعت رژیم صهیونیستی از دسترسی فلسطینی ها به واکسن کرونا
جمعه 5 دی 1399 - 14:16

یک کارشناس حقوقی فاش کرد که رژیم صهیونیستی مانع دسترسی فلسطینی ها به واکسن کرونا شده است و با توجه به اشغال خاک فلسطین و محاصره فلسطینی ها حاضر به پذیرش مسئولیت در این خصوص نیست.

العالم ـ فلسطین اشغالی

حنا عیسی کارشناس حقوق بین الملل به خبرگزاری آناتولی گفته، اجرای آنچه در کنوانسیون ژنو سال ۱۹۴۹ که بر حفاظت از اموال و شهروندان و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و فرهنگی برای شهرک نشینان تاکید دارد، مطابق با قوانین بین المللی بر عهده رژیم اشغالگر است که برای فلسطینیان نیز همین شرایط را فراهم کند.

وی افزود: اما اسرائیل از مسئولیت قانونی خود در تامین واکسن کرونا برای فلسطینیان فرار می کند. هیچ دولت فلسطینی وجود ندارد، قدرت از طریق توافقنامه اسلو فقط روی کاغذ است، نه بیشتر؛ چرا که اسرائیل هر زمان که بخواهد بازداشت و تخریب و قتل و غارت می کند.

هفته گذشته، اولین جلسه بین نمایندگان وزارت بهداشت اسرائیل و تشکیلات خودگردان پس از ازسرگیری روابط دو طرف برگزار شد تا وضعیت همه گیری ویروس کرونا را بررسی کنند.

گال برگر خبرنگاری اسرائیلی شبکه "کان" اظهار داشت که کمیل ابورکن هماهنگ کننده فعالیت‌های اسرائیل در سرزمین های اشغالی، از مقامات رام الله خواست تا هر چه سریعتر واکسن کرونا را خریداری کنند.

با این حال، می الکلیه وزیر بهداشت فلسطین در مصاحبه با تلویزیون "فلسطین" گفت: ما کشوری تحت اشغال هستیم و اشغالگران مرزها را کنترل می کنند و یک نقطه ارتباطی با طرف اسرائیلی وجود دارد که پس از ازسرگیری هماهنگی‌ امنیتی بین دو طرف فعال شده است.

وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان گفت که اسرائیلی ها قول داده اند که ورود واکسن ها را تسهیل می کنند و ورود واکسن به فلسطین به نفع آنهاست.

وی افزود: این موضوع نیاز به بررسی و ثبت نام در اسرائیل دارد و اکنون تماس هایی برای این منظور وجود دارد.

فلسطین از ابتدای شیوع همه گیری ویروس کرونا در مارس گذشته تا ۱۸ دسامبر، ۱۳۵۳۶۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۱۰۸۶۳۱ مورد بهبود یافته و ۱۲۰۷ جان خود را از دست داده اند.

پربیننده ترین خبرها