العامری تشریح کرد:

جانفشانی شهید سلیمانی برای آزادسازی عراق از داعش

جانفشانی شهید سلیمانی برای آزادسازی عراق از داعش
جمعه 5 دی 1399 - 14:25

رئیس ائتلاف «الفتح» عراق با ستایش از سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس گفت که این شهید برای آزادسازی عراق از گروه تروریستی داعش جانفشانی کرد.

العالم ـ عراق

هادی العامری رئیس ائتلاف «الفتح» عراق روز جمعه در کنفرانس صلح عشایر در استان صلاح الدین این کشور گفت: حاج سلیمانی تلاش بزرگی برای آزادسازی عراق کرد و چه بسا بیشتر از ما دغدغه عراق را داشت و شاید نگرانی او برای عراق بیشتر از ما بود.

رئیس ائتلاف الفتح افزود: این شهید ما را به ضرورت تلاش برای آزادسازی عراق فرا می خواند و مشتاق تر از ما بود و خود را برای عراق در معرض خطر قرار داد و در خطوط مقدم حضور یافت و در راه عراق به شهادت رسید.

به نوشته سایت شفق نیوز، العامری خطاب به دشمنان عراق گفت: اگر دشمن ما را با شهادت می ترساند، (باید بداند که) ما با شهادت بر دشمن پیروز می شویم.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس باعث شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

پربیننده ترین خبرها