وزیر دفاع ترکیه در سفری از پیش اعلام نشده وارد لیبی شد

وزیر دفاع ترکیه در سفری از پیش اعلام نشده وارد لیبی شد
شنبه 6 دی 1399 - 13:23

پس از گذشت چند روز از تصویب لایحه تمدید حضور نظامیان ترکیه در لیبی، رسانه‌های لیبیایی گزارش دادند که وزیر دفاع ترکیه در سفری از پیش‌اعلام‌نشده وارد این کشور شده است.

العالم - ترکیه

رسانه‌های لیبیایی، امروز (شنبه)، گزارش دادند که «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه وارد طرابلس پایتخت این کشور شده است.

پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، به نقل از رسانه‌های لیبیایی در این خصوص گزارش داد که ورود آکار به طرابلس از پیش‌اعلام نشده است.

شبکه ترکیه‌ای «تی‌آر‌تی» نیز لحظاتی پس از گزارش رسانه‌‌های لیبیایی، خبر داد که آکار به همراه «یاشار گولر» رئیس ستاد کل ترکیه و فرماندهان ارتش این کشور به لیبی می‌رود.

از سوی دیگر، این گزارش در حالی منتشر شده است که نمایندگان پارلمان ترکیه، اخیرا، لایحه تمدید مدت حضور نظامیان ترکیه در لیبی را به مدت ۱۸ ماه در راستای توافق نظامی و امنیتی با دولت طرابلس به تصویب رساندند.

این اقدام ترکیه در حالی بود که مطابق با آتش‌بسی که زیر نظر سازمان ملل از ماه اکتبر میان گروه‌های درگیر در لیبی برقرار شد، تمام نظامیان و مزدوران خارجی بایستی طی ۳ ماه از این کشور خارج می‌شدند.

ترکیه از حامیان دولت وفاق ملی لیبی است؛ دولتی که سازمان ملل آن را به عنوان دولت مشروع این کشور به رسمیت می‌شناسد.

دولت وفاق ملی لیبی و دولت شرق لیبی (تحت امر نیروهای خلیفه حفتر) چند سال است که بر سر قدرت در لیبی جنگ دارند. آنها پس از یک سال درگیری شدید که منجر به پیشروی‌های دولت وفاق به پایتختی طرابلس شد، مرداد ماه گذشته آتش‌بس اعلام کردند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها