تحلیل مامور سابق "اف بی آی" از پیام عاملان انفجار ایالت تنسی/احتمالا وقایع دیگری در راه است

تحلیل مامور سابق
شنبه 6 دی 1399 - 16:22

مامور ویژه سابق اف. بی. آی در تحلیلی انفجار خودروی بمب گذاری شده در نشویل مرکز ایالت تنسی آمریکا را معمایی پیچیده و دور از انتظار عنوان کرد که حاوی این پیام از سوی بمبگذاران می تواند باشد که احتمالا وقایع دیگری در راه است.

العالم ـ آمریکا

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: این انفجار که در نخستین ساعات روز کریسمس (بامداد روز گذشته جمعه به وقت محلی) در نشویل ایالت تنسی رخداد باعث تخریب ۴۱ واحد کسب و کار شد.

«جیمز گاگلیانو» (James Gagliano) مامور ویژه سابق پلیس فدرال آمریکا (اف. بی. آی) درباره این انفجار به سی ان ان نخستین شبکه خبری ۲۴ ساعته در ایالات متحده گفت: تمامی شواهد مربوط به این انفجار در حقیقت در خود این انفجار نابود شده است، درنتیجه هنوز نمی توان به ماهیت این بمب پی برد که تا چه میزان پیچیده بوده است و این خود معمایی است.

این مامور سابق اف. بی. آی افزود: زمان این انفجار نیز جای پرسش دارد، چنانچه مسبب یا مسببان این انفجار خواستار انفجاری پر تلفات بودند، ساعت ۵:۳۰ بامداد بوقت مرکز آمریکا نمی توانسته زمان درستی برای این منظور باشد.

این تحلیلگر امور جنایی در ادامه به سی ان ان گفت: از بین رفتن شواهد این بمب گذاری کار را برای نیروهای امنیتی و پلیس دشوار می سازد، دهه ۷۰ و یا ۹۰ میلادی (در قرن گذشته) چنانچه انفجار بمبی رخ می داد به آسانی می شد رد بمب گذار را از روش بمبی که آن را ساخته و منفجر کرده است، شناخت؛ اما درمورد این بمب چیزی نمی دانیم و این نخستین پرسشی است که نیروهای پلیس و امنیتی به دنبال یافتن آن خواهند بود، تنها می توان با یافتن بقایای این بمب به میزان پیچیدگی و نوع آن پی برد.

پیام انفجار بمب در نشویل

این مامور ویژه سابق اف. بی. آی گفت: بنابر تجربیاتی که طی سال ها در صحنه های جنایی و یا صحنه های تروریستی داشته ام، زمان و مکان این انفجار نمی توانسته نه تلفات سنگین و نه مکان مهمی را هدف قرار داده باشد، این گمان می رود که این انفجار می تواند یک پیام بوده و ممکن است وقایع دیگری بدنبال داشته باشد.

به گزارش ایرنا، اوایل بامداد روز گذشته (جمعه) انفجاری در نشویل مرکز ایالت تنسی رخداد که بر اثر این انفجار سه نفر مجروح شده و روانه بیمارستان شدند، مقامات پلیس این انفجار را که در یک خودرو کاروان رخ داد، یک اقدام عمدی توصیف کرده اما هنوز اطلاعات دقیقی در مورد علت و مظنونان حادثه اعلام نشده و مقامات محلی و فدرال همچنان در حال بررسی علت این حادثه هستند.

شهر نشویل با حومه آن مساحتی بالغ بر یکهزار و ۳۶۰ کیلومتر مربع و با جمعیتی بیش از ۶۰۰هزار نفر مرکز ایالت تنسی در میانه شرقی آمریکا واقع است.

پربیننده ترین خبرها