ادلب در اتش می سوزد ..

غارت مسلحانه، استقرار تجهیزات نظامی ترکیه و تحرکات ارتش سوریه

غارت مسلحانه، استقرار تجهیزات نظامی ترکیه و تحرکات ارتش سوریه
شنبه 6 دی 1399 - 17:33

مرکز دیده بان حقوق بشر که یک نهاد وابسته به مخالفان سوری است و مقر آن درلندن است، به نقل از مرکز هماهنگی گروه های مسلح گزارش داد که ترکیه، تجهیزات نظامی بسیاری را به منطقه جبل الزاویه در ریف ادلب جنوبی منتقل کرده است.

العالم - کشکول

این درحالیست که اهالی منطقه، گروه های مسلح "فیلق الشام" را که با نیروهای ترکیه همکاری می کنند، به سرقت لوازم منازل و تاسیسات عمومی در منطقه متهم کرده اند.

همچنین محورهای جبل الزاویه، صحنه تشدید خشونت از سوی گروه های حراس الدین، انصارالتوحید، هیات تحریر الشام (جبهه النصره) که در منطقه مستقر هستند، بوده است.

منابع میدانی درریف ادلب اعلام کردند: گروه های مسلح طی حملات راکتی، تلاش کردند مواضع ارتش سوریه را در محور جبل الزاویه و ریف جنوبی ادلب هدف قرار دهند که این حملات، تلفاتی بر جای نگذاشت.

دراین حال، یگان های ارتش سوریه، نیز به منابع شلیک راکت پاسخ دادند و مواضع عناصر مسلح را با سلاح های توپخانه و راکتی در محورهای کنصفره ، سفوهن و اطراف منطقه الباره درجبل الزاویه هدف قرار دادند.

بنا به اعلام منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه طی دو روز گذشته، تحرکات گروه های مسلح را در محورهای بنین وکفربطیخ درجنوب الدب زیر نظر گرفتند.

این منابع افزودند: گروه های مسلح قصد نفوذ به این مناطق را داشتند، اما با تلاش نیروهای یگان های اطلاعاتی و کنترل ارتش، این تلاش ها با حملات پیشگیرانه ناکام ماند وطی این حملات، عده ای از عناصر مسلح کشته و یا مجروح شدند.

گروه های مسلح در برهه اخیر تلاش کرده اند تا مواضع خود را در محورهای جبل الزاویه و سهل الغاب و حومه شمال شرقی لاذقیه تقویت کنند، اما ارتش سوریه همواره تحرکات آنان را به طور دقیق زیر نظر گرفته و آمادگی خود را در همه محورهای درگیری تقویت کرده تا هیچ گونه مشکل امنیتی دراین منطقه پیش نیاید و درعین حال ، خود را برای هر نوع احتمال و تحول میدانی آماده کرده است.

از سوی دیگر، اهالی جبل الزاویه اعلام کرده اند که عناصر وابسته به شبه نظامیان " فیلق الشام" که نیروهای ترکیه مستقر در مناطق بلیون و کنصرفه در جبل الزاویه را همراهی می کنند، پنج شنبه شب گذشته با چند دستگاه خودرو وارد منطقه شده و به سرقت گسترده در مناطق اطراف این یاست و نیز در مدارس و اماکن عمومی اقدام کردند.

به گفته آنان، اموال سرقت شده از سوی عناصر مسلح، شامل درب های چوبی و آهنین منازل و مدارس و پنجره های آلومینیومی و نیز برخی از لوازم چوبی منزل است.

فعالان همچنین نوارهای صوتی را از منطقه جبل الزاویه جمع آوری کرده اند که در آن، به اهالی مناطق آوارگان در اردوگاه ها درباره سرقت وغارت لوازم منزل شان از سوی گروه های تحت حمایت ترکیه هشدار داده اند.

نیروهای ترکیه طی چند هفته گذشته، چند مرکز بازرسی جدید را در روستاها و مناطق بلیون، کنصفره، الرویحه و الباره در جبل الزاویه ایجاد کرده اند و عناصری وابسته به گروه های افراطی و هم پیمان با ترکیه که بخش اعظمی از استان ادلب و اطراف آن از جمله گذرگاه های بین المللی و نوار مرزی شمال غرب سوریه را تحت کنترل خود دارند، آنان را همراهی کردند.

پربیننده ترین خبرها