جزئیات مذاکره وزیر دفاع ترکیه و خالد المشری

جزئیات مذاکره وزیر دفاع ترکیه و خالد المشری
يکشنبه 7 دی 1399 - 08:38

طرابلس و انکارا برای مقابله با هرگونه اقدام خصمانه نیروهای خلیفه حفتر در شرق لیبی به همکاری خود ادامه خواهند داد.

العالم - ليبي

در مذاکرات روز شنبه طرابلس ،خالد المشری رئیس شورای عالی دولت لیبی و خلوصی اکار وزیر دفاع ترکیه بر ادامه همکاری مشترک برای مقابله با هرگونه اقدام خصمانه نیروهای غیر قانونی و نامشروع حفتر برای تضعیف ثبات و امنیت لیبی و شهروندان این کشور با یکدیگر مذاکره کردند.

این بیانیه افزود دو طرف بر دیدگاه مشترک خود برای حل بحران لیبی و اینکه تنها راهکار فرایند مسالمت آمیز سیاسی و مذاکره همه گروهها ست تاکید کردند.

در راستای این مذاکرات رئیس شورای عالی دولت لیبی تاکید کرد در صورت تحمیل جنگ بر دولت الوفاق فقط نباید با تجاوز مقابله کرد بلکه باید سرچشمه آن را خشک کرد .

وی افزود:با هم پیمان ترک دارای دیدگاههای کاملا همسویی هستیم و با ترکیه هماهنگی سیاسی و نظامی داریم.

خلوصی اکار وزیر دفاع ترکیه علاوه بر المشری با صلاح الدین النمروش همتای لیبی خود و فتحی باش آغا وزیر کشور لیبی و فرمانده نیروهای ترکیه در لیبی نیز دیدار کرد.

شبکه فوریه لیبی به نقل از النمروش گفت : هدف از دیدار با همتای خود تاکید بر حمایت ترکیه از دولت قانونی لیبی و حمایت از توافق امنیتی نظامی امضا شده میان دو کشور در اواخر سال گذشته است.

اکار در راس هیاتی متشکل از یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش و اومید دوندار فرمانده نیروی زمینی و عدنان اوزبال فرمانده نیروی دریایی و سرحات آکسن سفیر ترکیه در طرابلس به پایتخت لیبی وارد شد.

سفر هیات ترک چند روز پس از فراخوان حفتر از نیروهایش برای آماده باش جهت درگیری علیه نیروهای ترک حاضر در لیبی به موجب توافقنامه امنیتی و نظامی برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها