شارلی انویه تکیه در گفتگو با العالم:

ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم/ حاج قاسم سلیمانی فرشته نجات دهنده زمان عصر بود/ بحث های رسانه های معاند درباره اقیلت های دینی، ایران هراسی است

ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم/ حاج قاسم سلیمانی فرشته نجات دهنده زمان عصر بود/ بحث های رسانه های معاند درباره اقیلت های دینی، ایران هراسی است
يکشنبه 7 دی 1399 - 22:59

نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در پاسخ به ادعای رسانه های معاند پیرامون ممانعت در برگزاری مراسم های مسیحیان در ایران گفت: این شایعات از سوی شبکه های معاند برای جذب مخاطب بیشتر است، به صراحت این گفته آنها را محکوم بکنم، چرا که ما با اختیارات کامل جامعه مسیحی، آشوری و کلدانی، بدون هیچ دستوری می توانیم مراسم های خود را برگزار کنیم.

العالم _ ایران / سیاسی

"شارلی انویه تکیه" نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه خبری العالم میلاد حضرت مسیح را به همه ادیان توحیدی علی الخصوص مسیحیان آشوری و ارمنی تبریک گفت.

وی افزود: سال 2020 سال متفاوتی نسبت به سال های پیش بود و بیماری کرونا کل دنیا را به چالش کشاند و به همه قبولاند که دیگر هیچ کشوری نمی تواند ادعای ابرقدرتی داشته باشد چرا که خداوند بزرگ اثبات کرد که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت او نیست در این سال ما هم مانند همه جهان از نظر اقتصادی و اجتماعی درگیر چالش های این بیماری بودیم و هم باعث به خطر افتادن امنیت جانی مردم شد.
ما مسیحیان آشوری و کلدانی همیشه به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم و در کنار برادران و خواهران مسلمان در راستای توسعه اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همیشه و در تمام میادین حضور داریم.

شارلی انویه تکیه گفت: ما مسیحیان آشوری و کلدانی توانستیم با هماهنگی لازم و در نظر گرفتن محدودیت های کرونا مراسم دینی و مذهبی خود را به جا بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: مسیحیان آشوری و کلدانی ایران تابع قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران و تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم چرا که در سالهای قبل ما بدون هیچ مشکلی جشن های تحویل سال و اعیاد را با حمایت تمام جمهوری اسلامی ایران و در کمال امنیت و آرامش برگزار می کردیم ولی امسال ما تابع قوانین ستاد مبارزه با کرونا هستیم و هر تصمیمی بگیرند ما هم به عنوان یک ایرانی موظف و پایبند به آن هستیم.

نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در پاسخ به ادعای رسانه های معاند پیرامون ممانعت در برگزاری مراسم های مسیحیان در ایران گفت: این شایعات از سوی شبکه های معاند برای جذب مخاطب بیشتر است، همگان به این خودباوری رسیدند که ایران عزیز ما به خود کفایی رسیده است در تمام حوزه ها، از نظر صنایع، علمی و نظامی و ... چراکه کشورهایی که امروز این صحبت ها را ملاک قرار می دهند که بتوانند و تصویر کشور عزیزمان را در جهان تخریب بکنند، به صراحت این گفته آنها را محکوم بکنم، چرا که ما با اختیارات کامل جامعه مسیحی، آشوری و کلدانی، بدون هیچ دستوری می توانیم مراسم های خود را برگزار کنیم. امروز این بحث های رسانه ها یک نوع ایران هراسی است، به خاطر اینکه نمی توانند پیشرفت ایران را قبول کنند دست به مسائل حقوق بشری زده اند.

وی افزود: در این خصوص می‌توانم مثالی بزنم، مرحوم حاج قاسم سلیمانی، زمانی که در سوریه و عراق با داعش می جنگید آن عدالت حضرت علی را رعایت کردند چرا که برای آنها تفاوتی میان خانواده های مسیحی و مسلمان سوری نداشت و بدون هیچ تفاوتی از انسانیت آنها محافظت کردند و عدالت حضرت علی را به جهان و جهانیان نشان داد، کشورهایی که خود را حافظ حقوق بشر می دانند، امروز در خیابان های شهرشان متاسفانه یک پلیس با به قتل رساندن یک شهروند خودشان به حقوق بش را نقض می کنند.

نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه در کشور ایران ، مسیحیان آشوری و کلدانی هیچ گونه محدودیتی در فعالیت های کلان کشور ندارند افزود:ما جزیی از تصمیم گیرنده هایی هستیم که در مجلس حضور داریم و در تصمیماتی که برای کشور گرفته می شود و همچنین در قانون هایی که در مجلس مصوب می‌شود نقش داریم.

وی در ادامه افزود : من هم به عنوان سایر نماینده های ملت شریف و بزرگ ایران هنگام ورود به مجلس سوگندی خوردیم که ما نمایندگان ملت شریف ایران هستیم و همه ۲۹۰ نفری که در مجلس شورای اسلامی هستیم نمایندگان ملت شریف ایران هستیم و هیچ نماینده ای نماینده تر از سایرین نیست و همه برای هم قابل احترام هستیم و مثل سایرین در نظرات و لایحه های مجلس بعضا مخالفت خود را اعلام می‌کنم .

شارلی انویه تکیه‌گاه: من اجازه و این اختیار را دارم به عنوان نماینده مجلس ایران به صراحت مخالفت و موافقت خود را در مورد کلیه لایحه ها و تصمیمات کلان کشور بیان کنم و در این خصوص تبعیضی وجود ندارد.

وی اظهار داشت : در مجلس ما نمایندگان اقلیت هم داریم همه به این فکر می‌کنیم که ما ایرانی هستیم و مجلس شورای اسلامی خانه ملت با صدای ملت است و متعلق به همه ایرانیان است و ما مسیحیان آشوری کلدانی هم به علاوه بر اینکه به ایران افتخار می‌کنیم و به خود می بالیم که در خدمت جامعه شریف و بزرگ ایران باشیم.

نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه نماینده‌هایی که انتخاب می‌شوند هر کدام دارای یک سری تخصص‌هایی در زمینه ها تحصیلی و در زمینه کاری دارند افزود: نمایندگان بر اساس تخصص هایی که دارند در کمیسیون ها انتخاب می شوند و هیچ محدودیتی برای نمایندگان اقلیت وجود ندارد که بخواهد کدام کمیسیون را انتخاب کنند.

وی افزود : بنده عضو کمیسیون عمران و ناظر شورای عالی معماری و شهرسازی کل ایران هستم که از مجلس به من رای دادند یعنی این موضوع خود پاسخی به یاوه گویان غرب است.

شارلی انویه تکیه گفت : موقعی که من انتخاب شدم ، در بین ۲۹۰ نماینده به من رای دادند و آنجا برگ زرینی بر افتخارات جمهوری اسلامی ایران رقم خورد که نشان داده شد، در بین نمایندگان مجلس اقلیت‌ها می توانند در ایران تاثیری در جایگاه‌های بالاتر و نقش پررنگ در تصمیمات کلان داشته باشند.

وی اشاره کرد : هم اکنون بنده هر دو هفته یکبار به خاطر تصمیمات کلان در کشور در ۷ وزارتخانه و سازمان‌های دیگر در مجموع ۲۴ سازمان وزارتخانه ، بنده به عنوان ناظر بر عملکرد آنها در آنجا حضور دارم و این اعتماد به یک فرد مسیحی قابل تقدیر و تشکراست .

وی اظهار داشت: ما پنج نماینده اقلیت در مجلس شورای اسلامی داریم ،یکی مسیحیان آشوری و کلدانی کل ایران یکی نماینده ارامنه تهران و شمال ایران یکی نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران یکی نماینده کلیمیان و دیگری نماینده زرتشتیان است.

نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه مسیحیان آشوری و کلدانی مدارسی در در تهران و ارومیه دارند افزود : اجازه فعالیت این مدارس با دانش‌آموزان مسیحی بعد از انقلاب هم صادر شد و هم اکنون در حال فعالیت است .

وی افزود : این اجازه به ما داده شده که تعالیم دینی خود را در این مدارس برای بچه‌های خودمان آموزش بدهیم و همچنین زبان مادریمان را تعلیم بدهیم.

این نماینده مسیحی مجلس اضافه کرد: این مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش کشور اجازه تدریس تعالیم دینی خودمان را به عنوان کتاب انجیل هم چون کتاب دینی اسلام به دانش آموزان مسلمان داریم.

وی افزود : هم اکنون مدارس ، پیشداد، بهنام و حضرت مریم مختص آشوریان کلدانی در استان تهران و ارومیه در سه مقطع در حال فعالیت است .

وی اشاره کرد امروزه این مدارس مختص دانشجویان مسیحی نیست اما بر اساس تعاملی که داشتیم هیچ فرقی نمیکنه و برادران مسیح با برادران مسلمان و دانش آموزان مسیحی و دانش آموزان مسلمان و همچنین خواهران مسیحی و خواهران مسلمان در یک مدرسه با یکدیگر به بحث آموزش بپردازند ، این به نوعی یک تعامل واقعی است .

شارلی انویه تکیه گفت : ما مدارس خودمان را تحت نظر آموزش و پرورش بدون دریافت هیچ هزینه ای در اختیار جامعه شریف ایران بدون هیچ تفاوتی گذاشتیم که آنجا در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان ایرانی بدون هیچ تفاوتی فعالیت کنند.

نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی افزود : در کل ایران بالای ۲۰۰ نفر دانشجو دختر و پسر در دانشگاه های متفاوت ایران به تحصیلات ادامه می دهند.

شارلی انویه تکیه نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی گفت: همه شهدای انقلاب از شخصیت بسیار والایی برخوردار هستند و شهدای انقلاب، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافعان حرم جایگاه ویژه‌ای در در پیش ما دارند و بخصوص جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی که ایمان و اعتقاد خاصی نسبت به آن ها داریم که امروز این امنیت و آرامش در کشور عزیزمان ایران، حاصل خون این شهدا است.

حاج قاسم سلیمانی فرشته نجات دهنده زمان عصر

وی در خصوص جایگاه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی یک فرشته واقعی زمان ،فرشته نجات دهنده زمان بودند که با از خودگذشتگی و جان فشانی هایی که کردند توانستند با داعشی که هیچ بویی از دین و انسانیت نبرده بود در ماورای مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران با آنها در جنگ بودند که خدایی ناکرده این ناامنی وارد کشورمان شود. حاج قاسم سلیمانی و یک انسان توصیف ناپذیر بودند و هر چقدر در مورد ایشان صحبت بکنیم زبان قاصر از گویش شخصیت حاج قاسم سلیمانی است . حاج قاسم سلیمانی عدالت حضرت علی رو زمانی اجرا کردند که ایشان در سوریه فرماندهی گروهان سربازهای را داشتند و این اعتماد را به مسیحیان داشتند که توانست در آنجا سربازان واقعی حاج قاسم سلیمانی در راستای مقابله با تروریسم باشند که امروز جای بسی تاسف است که در کنار ما نیستند ولی همیشه یاد و رشادت های ایشان در قلب و در ذهن ما حک شده است و به هیچ عنوان ما نمی تونیم از یاد ببریم. از خداوند متعال برای خانواده حاج قاسم سلیمانی طول عمر با عزت و سلامتی را خواستارم.

نماینده منتخب حوزه انتخابیه مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس درباره حضور مسیحیان در صحنه دفاع از کشور گفت: شما اشاره به انگیزه کردید این انگیزه نبود این وظیفه و عرق ملی ما مسیحیان آشوری و کلدانی ایرانی بود که بر اساس وظایفی که داشتیم به عنوان یک ایرانی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایستادگی در مقابل دشمنان، پا به پای هم وطنان عزیز و برادران مسلمان خودمان در جبهه های جنگ حاضر شدیم و در سنگری که یک سرباز مسلمان و سرباز مسیحی در کنار همدیگر از مرزهای این کشور پاسداری می‌کردند در زمان واحدی که آن ها به شهادت رسیدند خونین دو شهید در هم آغشته شده که امروز هیچ علم و تکنولوژی در دنیا وجود دارد که این خون را از همدیگر تفکیک کند پس این یک تعامل واقعی و یک عرق ملی و تعصب ایرانی بودن به شمار می آید که ما وظیفه خودمان را بدانیم که نه تنها در گذشته بلکه در آینده، ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمام دشمنان و پا به پای برادران مسلمان خود ایستاده و خواهیم ایستاد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها