آژیر خطر در شهرک‌های نزدیک غزه به صدا در آمد

آژیر خطر در شهرک‌های نزدیک غزه به صدا در آمد
سه شنبه 9 دی 1399 - 02:37

رسانه‌های صهیونیستی از به صدا درآمدن صدای آژیر حمله موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک نوار غزه خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشت صدای آژیر هشدار در نزدیکی کیبوتص «کرام شالوم» در جنوب فلسطین اشغالی شنیده شده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه مناطقی در شمال نوار غزه را بمباران کرد.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس درباره حمله بامداد شنبه گفته بود ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی حمله‌ای وحشیانه علیه نوار غزه انجام داد اما این جنایت، اراده ملت فلسطین را در هم نخواهد شکست بلکه بر اصرار آنها بر حقوق مشروع خود و مبارزه در راه آن خواهد افزود.

قاسم تصریح کرد، این حمله منجر به ایجاد ارعاب در میان غیرنظامیان شده و ترکش‌های موشک‌های شلیک شده به بیمارستان کودکان و یک مرکز توابخشی برخورد کرده و به آنها آسیب زده است.

در این حمله یک غیرنظامی و یک کودک زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

صدها هزار صهیونیست در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما این رژیم از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها