دیدار و گفت‌و‌گوی رئیس‌جمهور عراق با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل

دیدار و گفت‌و‌گوی رئیس‌جمهور عراق با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل
سه شنبه 9 دی 1399 - 17:43

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که رئیس‌جمهور این کشور با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره تحولات سیاسی و امنیتی گفت‌و‌گو کرده است.

العالم - عراق

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری عراق، امروز (سه‌شنبه)، از دیدار «برهم صالح» رئیس‌جمهور این کشور با «جنین هنیس پلاسخارت» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در این دیدار، تحولات سیاسی و امنیتی عراق و همچنین تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

طبق این بیانیه، دو طرف در این دیدار بر لزوم تقویت توانایی عراق و دستگاه‌های امنیتی این کشور به‌منظور برقراری امنیت و ثبات در کشور و همچنین برقراری امنیت عمومی، جلوگیری از تکرار جنایت‌های تروریستی و فراهم‌کردن امنیت ساختمان‌های دولتی و هیأت‌های دیپلماتیک تأکید کرده‌اند.

در این دیدار همچنین موضوع انتخابات پارلمانی عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اهمیت این انتخابات و لزوم فراهم کردن شرایط امنیتی مناسب برای برگزاری آن و فراهم‌ کردن تمام موارد مورد نیاز از نظر فنی و اداری تأکید شده است.

بر اساس این گزارش، «در این دیدار، تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و بر لزوم کاهش تنش در منطقه و تعهد عراق به دوری از درگیری‌‌ها و عدم تبدیل شدن عراق به عرصه‌ای برای درگیری‌‌ها، تأکید شده است».

فارس

پربیننده ترین خبرها