مسئول یمنی در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

حوادث فرودگاه عدن، تسویه حساب میان مزدوران متجاوز

حوادث فرودگاه عدن، تسویه حساب میان مزدوران متجاوز
چهارشنبه 10 دی 1399 - 16:32

معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن گفت : کسانی که عدن را هدف قرار می دهند، نمادینه بودن جنوب این کشور را نشانه گرفته اند و برخی نیروهای بیگانه، خود را آماده می کنند تا با عنوان مبارزه با تروریسم وارد عدن شوند.

العالم - یمن

فهمی الیوسفی در گفتگو با العالم افزود: نیروهای مخالف ائتلاف متجاوز در جبهه ها مستقر شده اند و صنعاء، هرگز فرودگاه ها و مواضع مربوط به غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهند.

الیوسفی افزود: حمله به فرودگاه عدن، پیامی به گروه های وابسته به شورای انتقالی جنوب است و این درگیری ها، به منزله احیای حوادث سال 86 است.

وی گفت: هدف از احیای درگیری ها قدیمی در عدن، فراهم کردن زمینه برای بازگشت طرح های بریتانیایی و آمریکایی و دخالت نیروهای سعودی و اماراتی است.

الیوسفی گفت که نیروهای سعودی در کنار نیروهای تکفیری در ابین مستقر هستند ، درحالیکه نیروهای دیگر در عدن استقرار یافته اند.

الیوسفی همچنین گفت که اوضاع فعلی یمن ، تکرار وقایع افغانستان است یعنی امریکا همه طرح های توسعه را هدف قرار می دهد و به دنبال متشنج کردن اوضاع است.

وی افزود: کشورهای اشغالگر امروز در عدن حکومت می کنند ویک بازی را با هدف ویران کردن جنوب یمن در پیش گرفته اند و خواهان هیچ گونه ثباتی درجنوب یمن نیستند.

الیوسفی اظهار داشت : تحولات جنوب یمن نشان می دهد که جنوب وارد مرحله ای جدید از درگیری شده که هدف از آن تجزیه جنوب است تا قدرت های بیگانه به اهداف خود دست یابند.

درهمین حال، ابراهیم العبیدی از رهبران جنبش انصارالله یمن نیز گفت که آنچه در فرودگاه عدن روی داد، نشان می دهد که قدرت های متجاوز در سردرگمی به سرمی برند.

وی افزود: آنچه منصور هادی را به تشکیل دولت واداشت، تلاش برای کاهش از خفقان داخلی است.

العبیدی نیز در گفتگو با العالم افزود: سخنگوی رسمی ارتش یمن، همه عملیات را اعلام خواهد کرد و گروه انصارالله از هیچ طرفی بیم نخواهد داشت.

العبیدی گفت که فرمانده شهید حسین بدرالدین الحوثی بارها تاکید کرده است که امریکا در انفجارهای یمن دست دارد.

وی افزود: اگر اهالی جنوب یمن برای مقابله با دخالت های امریکا وارد عمل نشوند، بهای سنگینی را خواهند پرداخت.

همچنین ، محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفت که آنچه در عدن رخ داده، تسویه حساب های ناشی از درگیری بین مزدوران متجاوز است.

پربیننده ترین خبرها