چه کسی پشت پرده انفجارها و درگیری های فرودگاه یمن است؟

چه کسی پشت پرده انفجارها و درگیری های فرودگاه یمن است؟
چهارشنبه 10 دی 1399 - 18:12

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: تا این لحظه هیچ اظهارنظر رسمی درباره انفجارهای فرودگاه عدن منتشر نشده و صرفا طرف های متجاوز یکدیگر را به دست داشتن دراین انفجار متهم کرده اند.

العالمبا خبرنگاران

رسانه های نزدیک به عبدربه منصور هادی، شورای انتقالی جنوب و امارات را به دست داشتن در انفجارها و درگیری های پس از انفجار متهم کرده اند.

" علی الذهب" خبرنگار العالم گفت که وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی هادی گفته است که هیات دولت فراری که از ریاض به صنعاء آمده اند، در سلامت هستند و به کاخ ریاست جمهوری درعدن منتقل شده اند.

وی افزود : برخی گزارش ها از آرام شدن اوضاع در اطراف فرودگاه عدن در نتیجه درگیری های پس از انفجارها حکایت دارد.

الذهب درادامه گفت که نیروهای امنیتی ، به طور کامل بعد از انفجار، به طور کامل فرودگاه را بسته اند.

درعین حال، گزارش ها و اطلاعاتی تا از این لحظه از کشته شدن 5 الی 6 نفر و زخمی شدن بیش از 20 نفر حکایت دارد که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، احمد زلم استاندار عدن و نیز ناصر الشریف معاون وزارت حمل و نقل و برخی دیگر از مسئولان مجروح شده اند.

به گزارش خبرنگار العالم، وزیر اطلاع رسانی وابسته به دولت هادی، گفت که همه این ها اتهامات و ادعاهایی است که هدف از آن ادامه موفقیت توافق میان شورای انتقالی تحت حمایت امارات و نیروهای هادی تحت حمایت سعودی هستند.

اگر چه واقعیت اوضاع نشان می دهد که از زمان امضای توافق و حتی تشکیل دولت و امضای بخش نظامی، دو طرف همچنان یکدیگر را مانع تراشی در برابر این توافق متهم می کنند.

امروز و به دنبال فرود هواپیمای حامل اعضای دولت مستعفی عبدربه منصور هادی، چند انفجار شدید در فرودگاه عدن در جنوب یمن روی داد که بر اثر آن، عده زیادی کشته و یا مجروح شدند.

به دنبال این انفجارها، درگیری های شدید در فرودگاه روی داد.

پربیننده ترین خبرها