برگزاری مانور واکسیناسیون کرونا در هند

برگزاری مانور واکسیناسیون کرونا در هند
شنبه 13 دی 1399 - 12:14

مانور واکسیناسیون کرونا امروز در هند برگزار می‌شود.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، هند امروز و در آستانه صدور مجوز نخستین واکسن کرونا در این کشور، مانور واکسیناسیون کرونا را برگزار می‌کند.

روز گذشته تیمی از کارشناسان دولت هند توصیه کرد از واکسن کرونای استرازنکا/آکسفورد برای مقابله با کووید-۱۹ استفاده شود و در صورت صدور مجوز برای آن، انتظار می‌رود واکسیناسیون کرونا در هفته جاری آغاز شود.

هند که با ابتلای بیش از ۱۰.۲ میلیون شهروندش به کووید-۱۹ مواجه است و از این حیث در جهان در رده دوم قرار دارد، از طرحی بلندپروازانه برای واکسیناسیون ۳۰۰ میلیون نفر از جمعیت ۱.۳ میلیاردی این کشور تا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی پرده برداشته است.

۹۶ هزار نفر از کارکنان حوزه بهداشت در هند برای فعالیت در کمپین واکسیناسیون کووید-۱۹ آموزش دیده اند. همچنین میلیون‌ها دوز از واکسن استرازنکا برای استفاده در این طرح بزرگ آماده شده است. دولت هند همچنین کمپینی را ببرای مقابله با انتشار اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا آغاز کرده است.

در مانور امروز، ۲۵ کارمند حوزه بهداشت در تمامی مراکز در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون، واکسن دریافت کردند.
انگلیس و آرژانتین نیز هفته گذشته مجوز استفاده از واکسن کرونای استرازنکا را صادر کردند. انتظار می‌رود واکسن مشترک استرازنکا و آکسفورد در جهان با استقبال بیشتری مواجه شود چرا که نگهداری و انتقال آن، بر خلاف واکسن فایزر، به دمای بسیار پایین و فریزرهای ویژه نیاز ندارد.

پربیننده ترین خبرها