تصاویر مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس در محل شهادت/ پرده برداری از مرحله اول یادمان شهدا

تصاویر مراسم یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس در محل شهادت/ پرده برداری از مرحله اول یادمان شهدا
يکشنبه 14 دی 1399 - 10:52

اقشار مختلف مردم عراق در کنار مسئولان و شخصیت های سیاسی و دینی شنبه شب در محل شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد مراسم گرامیداشت برگزار و با روشن کردن شمع و گل افشانی در این محل به مقام شهدای ترور ادعای احترام کردند.

العالم ـ عراق

در این مراسم «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق حضور داشتند و مراسم روشن کردن شمع و پرده برداری از بقایای خودروهای شهیدان سلیمانی و المهندس به عنوان مرحله اول یادمان این شهیدان توسط سفیر جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

شماری از سخنرانان نیز در این مراسم به تشریح شخصیت والای فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و رشادت های آنها در نبرد علیه تروریسم پرداختند. شرکت کنندگان در این مراسم بر گرفتن انتقام خون این عزیزان و ادامه راه آنها تا اخراج نظامیان آمریکایی از عراق و منطقه تاکید کردند و خواهان محاکمه عاملان و آمران این ترور شدند.

در این مراسم که از ساعت ۹ شنبه شب به وقت محلی (۹ و نیم شب به وقت تهران) تا ۲ بامداد امروز (یکشنبه) ادامه یافت، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان به همراه شماری از شخصیت های سیاسی و دینی و فرماندهان و نیروهای سازمان الحشد الشعبی حضور دارند.

سرودهایی هم در مدح و ستایش رشادت های این فرماندهان شهید درحال پخش است و در کنار سکویی که بقایای خودروهای شهیدان سلیمانی و المهندس روی آن قرار داده شده، دسته گل هایی برای ادای احترام به این عزیزان قرار داده شده است و قرار است این یادمان امشب رسما افتتاح شود.

این مراسم با هدف پیمان بستن دوباره با این شهیدان برای تداوم راه آنها و گرفتن انتقام خون این عزیزان و تاکید بر بیرون کردن اشغالگران آمریکایی از عراق برگزار شد. مراسم مشابهی نیز شنبه شب در کنار مزار شهید ابومهدی المهندس در نجف اشرف و مراسم گرامیداشت دیگری نیز در شهر کربلای معلی برگزار شد.

شرکت کنندگان با روشن کردن شمع یاد و خاطره شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و حاج ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق را که در حمله ناجوانمردانه آمریکا به شهادت رسیدند، گرامی داشتند.

پربیننده ترین خبرها