چراغ‌های مقاومت؛

پوشش ویژه العالم از اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و المهندس

پوشش ویژه العالم از اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و المهندس
يکشنبه 14 دی 1399 - 11:38

اولین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و المهندس در نقاط مختلف جهان اسلام در حال برگزاری است، خبرنگار العالم در عراق، سوریه، یمن و ... این مراسم را به صورت زنده پوشش می دهند.

العالم- عراق

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد، تظاهرات گسترده به مناسبت اولین سالگرد شهادت "حاج قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس"، در بغداد آغاز شده است و تظاهرات‌کنندگان از صبح امروز به سمت میدان التحریر در مرکز بغداد در حال حرکت هستند.

میدان "التحریر" بغداد میزبان شمار زیادی از مردم عراق است که برای مشارکت در تظاهرات گسترده در اولین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی به سمت این میدان حرکت کرده‌اند.

112

تظاهرات‌کنندگان و هواداران الحشد الشعبی در میدان التحریر شعارهای ضدآمریکایی و ضد اسرائیلی سر می‌دهند و فریاد می‌زنند: "هرگز هرگز آمریکا.. هرگز هرگز اسرائیل).

تظاهرات «شهادت و حاکمیت» در عراق

نوید بهروز خبرنگار العالم در عراق گزارش داد: میدان التحریر شاهد تظاهرات اولین سالگرد گرامیداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

وی افزود: در این تظاهرات که با عنوان "شهادت و حاکمیت" در حال برگزاری است از بامداد امروز هزاران هوادار مقاومت به سمت التحریر حرکت می‌کنند تا هم اولین سالگرد شهادت این دو مبارز را گرامی بدارند و هم بر این مساله تأکید کنند که راه‌شان، یعنی راه شهادت و جهاد، را ادامه خواهند داد.

بهروز خاطرنشان کرد: این تظاهرات عراقی‌ها همچنین پیام محکمی به اشغالگران آمریکایی که این جنایت را مرتکب شده‌اند نیز است مبنی بر اینکه باید عراق را ترک کنند و قطعنامه پارلمان مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از کشور باید هر چه زودتر اجرا شود.

از سوی دیگر، پل "الجمهوریه"، که منتهی به منطقه "الخضراء" است مملو از جمعیتی شده است که برای گرامیداشت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی به خیابان‌ها آمده‌اند.

مراسم یادبود شهدای مقاومت در یمن

خبرنگار العالم در یمن از تظاهرات گسترده اهالی صعده گزارش داد، این مراسم به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و در محکومیت اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور شهدای فرمانده در حال برگزاری است.

خبرنگار العالم در یمن از سردادن شعارهای علیه استکبار آمریکا از سوی تظاهرکنندگان خبر داد، تظاهرکنندگان یمنی آمریکا و آل سعودی را شریک در جنایات مختلف می دانند و فریاد سردادند: مقاومت تنها راه پیروزی بر استکبار جهانی است.

برگزاری مراسم سالگرد شهیدان فرمانده در سوریه

خبرنگار العالم در حلب سوریه گفت: مراسم اولین سالروز شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس فرماندهان پیروزی در چندین منطقه حلب برگزار شده است.

وی افزود: نیروهای دفاع محلی نیز مراسمی برگزار کردند؛ ساکنان دو شهر النبل و الزهرا واقع در ریف حلب نیز هم چنین مجالس عزاداری برگزار کردند به ویژه منطقه ریف حلب شرقی شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت حاج قاسم بود چرا که وی در این منطقه علیه گروه تروریستی داعش و نیروهای مسلح همراه با نیرهای دفاع محلی و لشکر الباقر مقاومت کرده و مانع از ورود داعش از ریف حلب شرقی به حلب شده بود.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: اهالی شهر حلب جنوبی نیز از حاج قاسم بسیار ممنون هستند زیرا وی در سال 2015 از ورود داعش جلوگیری کرده بود و منطقه الحاضر و العیس نیز شاهد حضور وی در درگیری ها بود.

وی افزود: سردار سلیمانی در درگیری های حلب حضور داشت و همراه نیروهای مقاومت با جبهه النصره و گروههای مسلح می جنگید و ما شاهد حضور گسترده مردم در مشهدالحسین ع هستیم.

مقاومت فلسطین برادری عزیز و رهبری بزرگ را از دست داده است

"ابو مجاهد" سخنگوی کمیته‌های مردمی فلسطین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار العالم در غزه گفت: "مقاومت فلسطین برادری عزیز و رهبری بزرگ را از دست داده است و ما رهبر بزرگ، قاسم سلیمانی را از دست دادیم لذا فقط ایرانی‌ها نیستند که در عزا و اندوه از دست دادن قاسم سلیمانی هستند. رهبران زیادی داریم که راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهند. جمهوری اسلامی طی این‌همه سال‌های طولانی حامی اصلی فلسطین و قضیه فلسطین بوده است و این حمایت حتی بعد از شهادت سردار سلیمانی، لحظه‌ای قطع نشده است."

ابومجاهد تأکید کرد: "شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی مانعی بزرگ در برابر رژیم اشغالگر ایجاد کرد و و تهدید و خطری علیه موجودیت این رژیم بود. ما فلسطینی‌ها به این رهبر بزرگ، به خاطر حمایت‌هایی که از ملت‌مان، از قضیه‌مان و از مقاومت‌مان و نیز به خاطر تلاش‌هایی که طی سال‌های گذشته برای گسترش و توسعه توان نظامی‌مان کرده است، بسیار مدیون هستیم. همین حمایت‌ها باعث شد که نوار غزه به این مرحله از قدرت و توان نظامی برسد."

سخنگوی کمیته‌های مردمی فلسطین در پاسخ به سوال خبرنگار العالم درباره برخی ناگفته‌های زندگی شهید سلیمانی و حمایتش از مقاومت در نوار غزه، گفت: "ایران از طریق رهبر بزرگ، قاسم سلیمانی، درهای خود را چهار طاق بر روی مبارزان و مجاهدان باز کرده است. آنچه قاسم سلیمانی برای فلسطین و قضیه فلسطین و برای مقاومت فلسطین تقدیم کرد این بود که حمایت‌های او نامحدود، بدون قید و شرط و بدون هرگونه منت بود."

وی در اشاره به سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره فناوری موشک‌های کورنت و ارسال آن به نوار غزه، گفت: "ورود موشک‌های کورونت به صحنه نبرد با رژیم اشغالگر و نیز ورود تانک‌ها به نوار غزه تحولی دراماتیک در توازن قدرت در این باریکه ایجاد کرد که این امر به لطف شهید قاسم سلیمانی بود. از سوی دیگر، با تسلیح و آموزش استفاده از این سلاح‌ها، مبارزان فلسطینی در نوار غزه به این مرحله از پیشرفت و توان رسیده‌اند. فلسطین و ملت فلسطین این شهید بزرگ را فراموش نخواهند کرد و بزرگ‌ترین وفاداران به او خواهند بود."

وی در پایان از جمهوری اسلامی به خاطر حمایت‌های مستمرش از فلسطین و ملت فلسطین تقدیر و تشکر کرد و گفت فلسطینیان راه شهید مقاومت، حاج قاسم سلیمانی را ادامه خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها