مزدوران سعودی به کجا چنین شتابان؟!

مزدوران سعودی به کجا چنین شتابان؟!
دوشنبه 15 دی 1399 - 14:36

شایعه‌سازی، اتهام‌زنی و ارعاب مهم‌ترین سلاح‌های ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی هنگام شکستش در هدفی است. آیا اتهام‌زنی به جنبش انصارالله و تهران مبنی بر اینکه حمله به فرودگاه عدن در را در انتقام از خون سردار شهید قاسم سلیمانی انجام دادند، به این مزدوران ساده‌لوح در تحقق اهداف واهی‌شان در یمن کمکی می‌کند؟

العالم- کشکول

بعد از حمله اخیر در فرودگاه عدن که هنگام ورود اعضای دولت مستعفی "عبد ربه منصور هادی" از ریاض اتفاق افتاد، گروه موسوم به "شورای انتقالی جنوب"- که تحت حمایت امارات است- از فرمانده ائتلاف خواسته است امنیت آسمان عدن را تامین کند.

ملت یمن عادت کرده‌اند که ببینند ائتلاف متجاوز سعودی دیگران را مسئول شکست‌های خود در یمن معرفی می‌کند. نبود امنیت در استان‌های جنوب، که تحت اشغال این ائتلاف است، موید شکست اطلاعاتی‌اش است و بی‌تدبیری در خروج از بن‌بست سیاسی نشان می‌دهد که مزدورانی که همچون چهارپایانی در حال تردد میان ریاض، عدن و ابوظبی هستند، ساده‌لوح هستند. بیانیه‌هایی که نهادهای بین‌المللی حقوق بشر، سازمان ملل و آزادگان جهان در محکومیت جنایات ائتلاف متجاوز علیه ملت یمن صادر می‌کنند، تأکیدی قوی بر ناکام ماندن این ائتلاف در پیشبرد اهدافش از این جنگ است.

در سایه تمامی این تحولات، رژیم سعودی و رژیم امارات تلاش می‌کنند تصویری مثبت از مزدوران‌شان را که در استان‌های جنوبی یمن نفوذ کرده‌اند، ارائه دهند.

کارشناسان ایرانی بر این باورند که مزدوران متجاوز سعودی با اتهام‌زنی به تهران و جنبش انصارالله می‌خواهند نگاه‌ها را از اختلافات میان ریاض و ابوظبی درباره مصادره ثروت‌های یمن منحرف سازند.

در خوانش این تحولات، ناظران امور منطقه‌ای تأکید دارند تا زمانی‌که محور مقاومت از غزه مقاوم تا بیروتِ پایدار و دمشق و بغدادِ پیروز و همچنین صنعای مستقل می‌گذرد و تهران پرچم آن را به اهتزاز در می‌آورد طرح و توطئه‌های صهیونیستی و سعودی علیه فلسطین و مقدسات محکوم به شکست است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها