شاه بحرین نیز در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس شرکت نمی‌کند

شاه بحرین نیز در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس شرکت نمی‌کند
دوشنبه 15 دی 1399 - 20:23

پس از انتشار خبر غیبت سلطان عمان در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس، خبرگزاری رسمی بحرین خبر داد که ولی‌عهد این کشور به نیابت از شاه در این اجلاس مشارکت خواهد کرد.

العالم - بحرین

خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، شامگاه امروز (دوشنبه)، گزارش داد که «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه این کشور در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در ریاض پایتخت عربستان سعودی مشارکت نخواهد کرد.

طبق این گزارش، «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولی‌عهد بحرین فردا در صدر هیأتی به عربستان سعودی خواهد رفت و چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس مشارکت خواهد کرد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که خبرگزاری رسمی عمان (اونا)، صبح امروز، گزارش داد که «فهد بن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر این کشور به نیابت از «هیثم بن طارق» سلطان عمان در اجلاس سران شورای همکاری مشارکت خواهد کرد.

این در حالی است که هنوز امارات و قطر بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده‌اند.

با این حال، خبرگزاری رسمی کویت (کونا) گزارش داد که «نواف الاحمد الجابر الصباح» در صدر هیأتی و در اولین سفر خارجی امیر کویت به خارج از کشور فردا در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس مشارکت خواهد کرد.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در سال ۱۳۹۶ (۵ ژوئن ۲۰۱۷) به ریاض و اتهام‌های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است؛ اما اخیرا و با اعلام وزیر خارجه کویت رایزنی‌هایی برای حل این بحران صورت گرفت و این رایزنی‌ها «ثمربخش» خوانده شد.

پس این رایزنی‌ها که با میانجیگری کویت صورت گرفت، «سلمان بن عبدالعزیز» در پیامی از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای مشارکت در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض دعوت به عمل آورد.

فارس

پربیننده ترین خبرها