نمایش خنده دار سران سعودی و جایزه "اعتدال"

نمایش خنده دار سران سعودی و جایزه
سه شنبه 16 دی 1399 - 09:00

پس از اقدامات بن سلمان در رسوا کردن نظام حکومتی خانوادگیِ مبتنی بر شمشیر برنده و تفکرات وهابی تکفیری افراطی و افزودن اره و حوض اسید و کوره  به عنوان پایه های جدید بر این نظام که هیچ اعتقادی به قانون اساسی، پارلمان و حقوق مدنی ندارد، ناگهان یکی از حاکمان سعودی با طرح ایده جایزه" اعتدال " از خود نبوغ نشان می دهد که البته هیچ معنایی در فرهنگ آل سعود ندارد تا با دادن آن به یکدیگر  زشتی  اقدامات خود را بپوشانند.

العالمكشكول

خالد الفیصل بن عبدالعزیز مشاور شاه و امیر مکه ایده پرداز جایزه است که با درخشیدن ستاره بن سلمان همزمان شد زیرا " اعتدالش" را در حذف کامل صدای همه مخالفانی که به غصب ولیعهدی در داخل و خارج خاندان حاکم اعتراض کرده بودند، آغاز کرد حتی کسانی مانند جمال خاشقچی خبرنگار سعودی و سعد الجبری که سکوت کرده و بی طرف مانده یا به خارج فرار کرده بودند اما تیم " اعتدال " سلمانی در کمین وی بود و وی را با اره تکه تکه و سپس در حوض اسید و کوره ذوب کرد.

جالب اینکه جایزه "اعتدال" سعودی امسال به عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه به خاطر تلاش ممتازش در نشان دادن اعتدال سعودی در سطح بین المللی داده شد این در حالی است که وی پس از شکست در سرپوش گذاشتن بر" اعتدال " بن سلمان در حال تکه تکه کردن بدن خاشقچی در سفارت عربستان در استانبول و کشتن کودکان یمنی با موشک در جنگ یمن در بزرگترین تراژدی انسانی تاریخ معاصر، مورد خشم بن سلمان قرار گرفت و از پستش اخراج شد.

شاید نظام آل سعود حق داشت پس از بخل نشان دادن دنیا به این نظام در حتی یک قدردانی ساده، چنین جایزه ای اختراع کند و به سران خود بدهد البته به استثنای تقدیرهایی که به خاطر خدمت به رژیم صهیونیستی و عادی سازی کشورهای عربی و دشمنی با محور مقاومت از نظام می شود. اما بهتر بود نام دیگری مانند "سرپوش گذاشتن" یا "چاپلوسی " و نه " اعتدال" برای جایزه انتخاب می کردند.

زیرا همه دنیا می داند که کلمه "اعتدال" در عربستان حتی برای نزدیکترین هم پیمانان ال سعود معنی ندارد زیرا جو بایدن رئیس جمهوری منتخب امریکا صراحتا گفت عربستان را به دلیل استبداد نظام و شدت عمل بن سلمان نسبت به زنان و دختران که جسارت کرده و خواهان حق رانندگی بودند یا کشتن کودکانی که با دوچرخه های خود علیه تبعیض ،نژادپرستی و طائفه گرایی تظاهرات کرده بودند؛ طرد خواهد کرد.

بهتر بود جایزه "سرپوش گذاشتن" به جنایت های بن سلمان یا جایزه" چاپلوسی بزرگ " به جبیر داده می شد که هنوز جنایات ولی عهد در حق کودکان عربستان و یمن وزنان فعال سعودی و مخالفانی که پس از کشته شدن خاشقچی سر به نیست کرد را انکار می کند زیرا وی در همه این جنایت ها شریک بن سلمان است.

پربیننده ترین خبرها