علی اف مقامات ارمنستان را از سفر به قره باغ بر حذر داشت

علی اف مقامات ارمنستان را از سفر به قره باغ بر حذر داشت
پنج‌شنبه 18 دی 1399 - 17:11

رییس جمهوری آذربایجان مقامات ارمنستان را از سفر به منطقه قره باغ بدون هماهنگی با باکو بر حذر داشت.

العالم ـ آسیا

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، طی سخنانی در جلسه هیات دولت جمهوری آذربایجان با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه ارمنستان به قره باغ گفت: باید به این گونه سفرها پایان داده شود.

علی اف با تاکید بر این که باید این تحریکات پایان یابد در غیر این صورت ارمنستان پشیمان خواهد شد، خاطر نشان کرد: آخرین سفر هیات رسمی روسیه به ارمنستان و جمهوری آذربایجان مربوط به عادی سازی روابط میان دو کشور بود،باید دلیل اینگونه سفرهای تحریک آمیز مشخص شود.

رییس جمهوری آذربایجان افزود: هیچ تبعه خارجی نباید بدون اجازه از ما به قره باغ سفر کند. چرا که این منطقه جزو سرزمین جمهوری آذربایجان است.

علی اف با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه ارمنستان به قره باغ گفت: برای نخستین بار به این گونه سفرها هشدار می دهم ،دفعه بعد پاسخ ما بسیار سخت خواهد بود.

وی همچنین نسبت به فعالیت اقتصادی غیر قانونی برخی از شرکت های خارجی در قره باغ هشدار داد.

رییس جمهوری آذربایجان با انتقاد از صلح بانان روسیه مستقر در قره باغ که اجازه ورود اتباع خارجی به قره باغ را می دهند گفت که ما صلح بانان را موظف کردیم که بدون هماهنگی با ما به اتباع خارجی اجازه ورود به قره باغ را ندهند.

وی با اشاره به سفر هیات پارلمانی فرانسه به قره باغ گفت سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعضای دولت باکو به وی تسلیم شده است.

به گزارش ایرنا، جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه که از ششم مهرماه آغاز شد،قره باغ را از ارمنستان پس گرفت.

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه گذشته با امضای بیانیه های سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها