۵۰ نماینده الجزایری خواستار جرم‌انگاری سازش با رژیم صهیونیستی شدند

۵۰ نماینده الجزایری خواستار جرم‌انگاری سازش با رژیم صهیونیستی شدند
جمعه 19 دی 1399 - 08:49

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش دادند، ۵۰ نماینده الجزایری پیش نویس طرحی را برای تصویب به پارلمان ارائه دادند که بر اساس آن هرگونه اقدام برای عادی سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی جرم تلقی شود.

العالم _ الجزایر

«یوسف عجیسه» نماینده جنبش «جامعه صلح» بزرگترین حزب اسلامی الجزایر، این پیش نویس را به نیابت از شماری از نمایندگان به پارلمان ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش پیش نویس طرح این نمایندگان، شامل هفت ماده است که ماده اول بر جرم شناختن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تأکید دارد.

این گزارش می افزاید، ماده دوم آن برقراری هرگونه تماس یا ارتباط یا گشایش دفتر نمایندگی از سوی هر فردی یا در هر سطحی با این رژیم را ممنوع اعلام می‌کند و ماده چهارم نیز سفر به فلسطین اشغالی و بالعکس را منع کرده و با استقبال از کسانی که دارای تابعیت رژیم صهیونیستی هستند، مخالفت می‌کند.

بنابراین گزارش، این پیش‌نویس برای اینکه تبدیل به قانون قابل اجرا شود به دو سوم آراء اعضای پارلمان نیاز دارد.

الجزایر از جمله کشورهای عربی است که مخالف هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی است.

عبدالمجید تبون، رییس جمهور الجزایر پیش تر گفته بود که کشورش اقدام برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با تل‌آویو را محکوم می کند و آرمان فلسطین برای مردم الجزائر مقدس است.

حکام کشورهای مغرب، سودان، امارات و بحرین اخیرا تحت فشارهای دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به ذلت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و خیانت به ملت فلسطین تن داده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها