دموکراسی به سبک آمریکا!

دموکراسی به سبک آمریکا!
شنبه 20 دی 1399 - 15:02

همه ما از ابزارهای خبیثانه دولت آمریکا برای برانگیختن فتنه های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در کشورهایی که در مقابل قلدری و سلطه جویی آمریکا قد علم کرده اند خبر داریم؛ سیاست هایی چون محاصره و تحریم اقتصادی و تحریک مردم با استفاده از شبکه های اجتماعی نمونه هایی از همان ابزارهای خبیثانه این کشور هستند که در کشورهایی چون ونزوئلا و ایران به کار گرفته شدند و از دولت این کشورها خواستند که به خواست ملت های خود احترام گذاشته و به آنها حق تظاهرات بدهند!

العالم - در گوشی

دولت آمریکا به چشم خود می بیند که مزدورانش و عناصر فریب خورده در داخل این کشورها چه جنایاتی را مرتکب شده و چگونه به اموال و دارایی های عمومی و خصوصی خسارت وارد می کنند؛ اما از نظر دولتمردان این کشور، این رفتارها و جنایات هیچ ایرادی ندارد. بلکه برعکس – از دید این کشور - این دولت ها هستند که "تظاهرات مسالمت آمیز مردم" و "آزادی بیان" را سرکوب می کنند و جلوی فعالیت شبکه های اجتماعی را می گیرند.

این وضعیت در کشورهایی مثل بحرین و عربستان که سلطه آمریکا را پذیرفته و دولت هایش دست نشانده و زیر سلطه هستند به کلی فرق می کند. سردمداران این کشورها وحشیانه ترین روش ها را در سرکوب تظاهرات مردمی و آزادی بیان دارند و با شمشیر، سر معترضان را قطع می کنند. اما آمریکا همواره این رژیم ها را تأیید کرده و بر جنایات فجیع شان سرپوش گذاشته است. چنین سیاست منافقانه و خبیثانه ای، پرده از چهره واقعی و زشت دموکراسی دروغین آمریکایی برمی دارد.

امروز نوک پیکان این دموکراسی دروغین، به سمت این کشور برگشته است و مقامات این کشور هر نوع ابزار سرکوبی را که می توان تصور کرد علیه معترضان به کار گرفته و ظرف چند ساعت شماری از آنها را کشته یا مجروح یا دستگیر کردند. آنها از اینهم فراتر رفته و از طریق فیلم و عکس به تعقیب شرکت کنندگان در تظاهرات پرداخته و عده زیادی را ادارات اخراج کرده اند. حتی صفحه توییتر ترامپ و هواداران او از جمله مایکل فلین، نخستین مشاور امنیت ملی ترامپ را به بهانه اینکه باعث تحریک به خشونت می شوند، بسته اند. دیگر شبکه های اجتماعی مثل فیسوک و یوتیوب هم همین کار را انجام داده اند.

همان طور که می دانیم مقامات آمریکایی که امروز جلوگیری از ترویج خشونت بیشتر را بهانه سرکوب تظاهرات و قطع ارتباط رهبران معترضان با هوادارانشان از طریق بستن حساب های آنها در شبکه های اجتماعی را قرار داده اند، دولت های دیگر را به بهانه سرکوب تظاهرات مردم و احترام به آزادی بیان و به خاطر برخورد با آشوب طلبان و بستن شبکه های اجتماعی – برای جلوگیری از نفوذ مزدوران آمریکایی بر مردم ساده لوح و زودباور - و لو برای مدت اندک سرزنش می کردند.

بر این اساس ملت ها از حکومت آمریکا می خواهند به حق تظاهرات مردم احترام گذاشته و از برخورد افراطی و خشونت بار علیه معترضان و کشتار وحشیانه آنها و سرکوب آزادی بیان دست برداشته و از قطع شبکه های اجتماعی خودداری کنند. اتفاقی که روز چهارشنبه افتاد، فوران خشم علیه سرکوب و استبداد و غارت ثروت های مردم توسط عده اندک یک درصدی در آمریکا بود. حوادث روز چهارشنبه ثابت کرد که مردم آمریکا مستحق نظام سیاسی بهتر از نظام سیاسی فاسد فعلی است. ما از مایک پمپئو، وزیر خارجه ترامپ می خواهیم علل فاجعه روز چهارشنبه در واشنگتن را تشریح کند. او به تحلیل های برق آسا درباره آشوب و شورش در کشورهای دیگر – که خود در مقام رئیس سابق سیا و وزیر خارجه فعلی، گرداننده بسیاری از آنهاست – معروف است. و جالب است که در هر دو سمت به شدت شکست خورده است.

پربیننده ترین خبرها