سقوط نقاب دموکراسی در مقابل کنگره آمریکا

سقوط نقاب دموکراسی در مقابل کنگره آمریکا
شنبه 20 دی 1399 - 18:21

کارشناسان و ناظران تاکید کردند: حوادثی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پس از آن رخ داد، به مثابه سقوط نقاب دموکراسی از چهره کریه آمریکا بوده است.

العالم ـ آمریکا

پژوهشگران مسائل بین المللی اظهار داشتند که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیکتاتوری واقعی این کشور را آشکار کرد. این انتخابات نقاب را از چهره کریه آمریکا برانداخت.

ناظران بین المللی می گویند که هر دو حزب آمریکایی هرکسی که علیه آنها دست به تظاهرات بزند، تروریسم می دانند و هریک دیگری را دشمن می خواند و با این طرز فکر زمینه درهم شکستن تظاهرکنندگان و هواداران طرف مقابل را فراهم می کنند.

کارشناسان افزودند: این انتخابات پوزه امریکا را در مقابل دیدگان همه به خاک مالید. جهانیان همگی شاهد کشته شدن تظاهرکنندگان مسالمت آمیز در کنگره شدند. جهان اینک در عصر انقلاب اطلاعاتی بسر می برد و هیچ گاه این تصویرها از ذهن جهان محو نخواهد شد. بایدن هیچ گاه نمی تواند به طور کامل به یک پرونده خارجی رسیدگی کند؛ زیرا همواره درگیر مسائل داخلی خواهد بود.

محققان سیاسی بعید دانستند که بایدن بتواند دست به دستاوردهایی بزند؛ زیرا یک رییس جمهور ضعیفی است و رسوایی های پسرش نیز دامن گیر او شده است، و از سوی دیگر حزب دموکرات که بایدن به آن تعلق دارد، دچار چنددستگی شده است.

این محققان تاکید کردند که بایدن با چالشهای بی سابقه ای در امریکا روبرو خواهد شد. جامعه امریکا دچار دودستگی شده است و این علاوه بر چالش های اقتصادی و بدهی های کلان و نیز چالش های سیاسی است.

پژوهشگران سیاسی بر این باورند که آمریکا روزهای سخت و دشواری را در عرصه سیاست خارجی سپری می کند؛ این روزها شبیه به دوران پیروزی باراک اوباماست که در آن زمان نتوانست با تحولات بین المللی به خوبی تعامل کند. در هر صورت اقدامات ترامپ، کار دموکرات ها را آسان خواهد کرد؛ زیرا به سبب کارهای نامطلوب ترامپ، اینک تمام اقدامات دموکرات ها از نظر مردم آمریکا و جهان خوب و شایسته به نظر خواهد آمد.

کارشناسان مسائل بین المللی می گویند که رفتن ترامپ برای متحدانش بویژه رژیم اشغالگر و عربستان یک درد و مصیبت خواهد بود. زیرا آنها برای حمایت مالی از جنگی علیه ایران آمادگی کامل داشتند حتی اگر هزینه جنگ بالغ بر هزاران میلیارد باشد. اما فرماندهان نظامی آمریکا با جنگ علیه ایران مخالفت کردند؛ زیرا آنها می دانستند که این مساله چه جهنمی را در منطقه ایجاد خواهد کرد و به موجودیت "اسراییل" پایان خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها