تأکید فعالان مجازی بر محاکمه ترامپ

تأکید فعالان مجازی بر محاکمه ترامپ
يکشنبه 21 دی 1399 - 14:07

کاربران در شبکه‌های اجتماعی و فعالان در سرتاسر جهان خواستار محاکمه پارلمانی ترامپ هستند و به همین منظور هشتگ "#محاکمه- ترامپ" را ایجاد کردند.

العالم- داغ‌های مجازی

پیامدهای یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره و اخلال در جلسه نمایندگان برای تایید و ثبت نهایی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری، همچنان با واکنش‌ها و اقدامات قانونی مرتبط به آن همراه شده است.

"نانسی پلوسی" رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید لایحه استیضاح دونالد ترامپ را روز دوشنبه رسما در صحن کنگره مطرح خواهد شد. سه نماینده دموکرات کنگره متن این لایحه را تدوین کرده اند و به گزارش رسانه‌های آمریکا، 160 نماینده دیگر هم از آن حمایت کرده‌اند.

در متن لایحه تهیه شده یکی از اتهاماتی که به موجب آن، ترامپ مستحق استیضاح شناخته شده "تشویق آگاهانه به شورش علیه حکومت" عنوان شده و همچنین او متهم به "خیانت به سوگند ریاست‌جمهوری" شده است.

کاخ‌سفید در واکنش به این خبر گفته که استیضاح مجدد رئیس‌جمهوری "موجب نفاق بیشتر در کشور" خواهد شد.

تلاش‌های آمریکایی‌ها برای محاکمه ترامپ در دادگاه پارلمانی و استیضاح او با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی و نیز فعالان سرتاسر جهان شده است به‌ویژه در کشورهایی که دولت‌های‌شان از سیاست قلدرمآبانه و تحریم‌های مالی خفه‌کننده آن رنج می‌برند.

"علی الموسوی" در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است: "محاکمه جنایتکاران واجب است و نباید بمباران شهر القائم و جنایت فرودگاه را فراموش کرد؛ چرا که خون شهدا و فرماندهان‌مان برای‌مان بسیار باارزش است."

"علی الموسوی" در توییت دیگری نوشته است: "ترامپ باید در برابر ملت عراق محاکمه و به خاطر ترور فرماندهان پیروزی اعدام شود. اخراج نیروهای آمریکایی از عراق نیز ضروری است."

دادگاهی در عراق، پنجشنبه گذشته در پی تکمیل تحقیقات مرتبط با ترور "ابومهدی المهندس" و همرزمان وی، دستور بازداشت دونالد ترامپ را صادر کرد.

در بیانیه شورای عالی قضایی عراق آمده است که پس از ثبت اظهارات شاکیان از اعضای خانواده المهندس و نیز تکمیل تحقیقات اولیه، قاضی ویژه در دادگاه "الرصافه"، که مسئولیت رسیدگی به جنایت ترور شهید ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی و همراهانش را بر عهده دارد، تصمیم گرفت تا مطابق احکام ماده 406 قانون مجازات عراق، حکم بازداشت علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را صادر کند.

"علی الحسینی" در صفحه خود در توییتر، محاکمه ترامپ را تصمیم شجاعانه عراق و در انتقام از خون فرماندهان پیروزی توصیف کرده است.

حساب کاربری "المقاومه الفکریه" نیز توییتی منتشر کرده و نوشته است: "سرنوشت یتیمان ترامپ و مزدورانش همانند سرنوشت خود اوست.# محاکمه- ترامپ".

حساب کاربری "نقطه" نیز عکسی از کاخ سفید منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است که ادعای دموکراسی ترامپ آتش در کاخ سفید انداخته است.

" "Shams Haider Al_Quseir نوشته است: "محاکمه ترامپ یاری تمام مظلومان جهان است."

حساب کاربری "الزعیم المقاوم" نیز نوشته است: "همچنانکه محکوم می‌کنی محکوم می‌شوی.. تمامی حساب‌های ترامپ در تمامی شبکه‌های اجتماعی مسدود شدند. #محاکمه- ترامپ".

"ام مهدی" نیز در توییتی تأکید کرده است: "تلافی بسیار نزدیک شده است... #محاکمه- ترامپ".

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها