دیدار هنیه با امیر قطر پس از آشتی دوحه و ریاض

دیدار هنیه با امیر قطر پس از آشتی دوحه و ریاض
يکشنبه 21 دی 1399 - 17:41

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) چند روز پس از برگزاری نشست آشتی قطر و عربستان سعودی، امروز در دوحه با امیر قطر دیدار کرد.

العالم _ جهان اسلام

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز یکشنبه در دوحه با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری قطر(قنا)، هنیه در این دیدار برگزاری چهل‌ویکمین دور نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا عربستان سعودی و آشتی قطر با چهار کشور عربی را به امیر قطر تبریک گفت.

به جزئیات گفت‌وگوهای هنیه و امیر قطر اشاره‌ای نشده است.

هنیه پیشتر با ارسال پیام مکتوبی به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور، برگزاری موفق اجلاس العُلا و آشتی با قطر را تبریک گفته بود.

چهل‌ویکمین دوره اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس سه‌شنبه گذشته در شهر العُلا عربستان سعودی برگزار ‌شد و امیر قطر نیز پس از چند سال قطع رابطه با ریاض در این اجلاس که به نشست آشتی قطر با چهار کشور عربی معروف شد، شرکت کرد.

چهار کشور اعم از عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و ضمن محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور، سیزده شرط از جمله کاهش روابط با تهران، تعطیلی شبکه الجزیره و قطع حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس را برای از سرگیری این روابط تعیین کرده بودند اما هفته گذشته بدون ذکر این شروط آشتی با قطر را اعلام کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها