مظفری در گفتگو با العالم:

افزایش 9 درصدی آمار گردشگری در جزیره کیش نسبت به سال گذشته از خرداد ماه تا به امروز/ آخرین اخبار از سرمایه گذاری ها در کیش

افزایش 9 درصدی آمار گردشگری در جزیره کیش نسبت به سال گذشته از خرداد ماه تا به امروز/ آخرین اخبار از سرمایه گذاری ها در کیش
يکشنبه 21 دی 1399 - 21:56

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از اوایل خرداد ماه پذیرش مسافر و گردشگر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به کیش صورت گرفت و خوشبختانه جزیره کیش توانست شرایط بسیار خوبی پیدا کند علی‌رغم همه محدودیت‌ها، آمار گردشگری در جزیره کیش  نسبت به سال گذشته از خرداد ماه تا به امروز 9 درصد افزایش داشته است.

العالم _ ایران / اقتصادی

غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگوی با شبکه العالم اظهارداشت: جزیره کیش یکی از بهترین مناطق دنیا به دلیل میزان اکسیژنی است که در این جزیره وجود دارد و به تعبیری می توان گفت که کیش یکی از 4 منطقه دنیا به دلیل میزان اکسیژن است که دلیلش مرجانی بودن این جزیره است.

وی با بیان اینکه جزیره کیش به عنوان منطقه آزاد اقتصادی تجاری یکی از مقاصد اصلی گردشگری است، تصریح کرد: سالانه نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر وارد کیش می شوند. جزیره کیش یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری است از همین رو یکی از سرمایه گذاری ها در این چزیره بحث هتل است که در این جزیره 52 هتل فعال داریم و 60 هتل در حال ساخت است که به طوری طبیعی سرمایه گذاری ها در کیش در بخش گردشگری نیز صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در حوزه صنعت و تولید نیز در جزیره کیش اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است اکنون حدود 342 واحد صنعتی فعال در کیش وجود دارد که تعدادی دانش بنیان هستند و بسیاری نیز محصولاتشان به نقاط مختلف دنیا صادر می شود مخصوصا در حوزه پزشکی و بخشی دیگر نیز در حوزه فنی مهندسی فعالیت می کنند. در بخش ساخت و ساز برای واحد های مسکونی متقاضی زیادی وجود دارد و مراکز تجاری نیز لازمه گردشگری است که در جزیره کیش به خوبی فعالیت می کنند.

مظفری بیان داشت: در جزیره کیش چون در منطقه آزاد است کیش نیاز به ویزا ندارد و اگر بحث اقامت بلند مدت در کیش داشته باشد با توجه به شرایط می توانند اقدامات لازم را انجام دهند. در همین ایام کرونا سه واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه گذار خارجی افتتاح شده و به کشورهای مختلف محصولشان صادر می شود.

وی درباره توریست درمانی نیز گفت: بیمارستان کیش در بحث توریست درمانی عملکرد خوبی داشته است که بیشترین متقاضی از کشور عمان بوده است. از کشور عراق نیز متقاضی بودند. عمده اقدامات ما در بیمارستان کیش بحث توریست درمانی است که در این موضوع نیز در حال مذاکره برای سرمایه گذاری هستیم.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی درکیش به ویژه توریست درمانی به یکی از کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: کسانی از کشورهای خارجی و عربی منطقه درخواست های سرمایه گذاری داشته اند که از جمله حدود 95 نفر از پزشکان یک کشور درخواست کرده اند با تاسیس شرکتی، به ساخت بیمارستانی در کیش اقدام کنند برای ارایه خدمات به هموطنان خودشان و سایر کشورها که به ایران سفر می کنند و ما نیز از این مساله استقبال کرده ایم.

مظفری خاطرنشان کرد، زیر ساخت های اصلی کیش فراهم شده، ترمنیال جدید کیش که تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد، پذیرش 6 میلیون نفر مسافر را در سال خواهد داشت همچنین بندر در این منطقه درحال بروز شدن است که بعد از اتفاقات کرونا ما خروج دریایی خیلی از کشورها را خواهیم داشت.

وی گفت: ما برای خارجی هایی که علاقمند به سرمایه گذاری درکیش هستند، گزینه های مختلفی داریم. بحث هتل یکی از مواردی است که سرمایه گذاری های خارجی در این حوزه جذب شده است . در بخش صنعت امتیازاتی از جهت مالیات، واگذاری زمین و هم شرایطی که منطقه آزاد قایل شده، برای سرمایه گذاران درجزیره کیش فراهم شده است. در بخش های سرمایه گذاری در زمینه کشتی های تفریحی، حوزه زیرساخت ها از جمله بحث تبدیل پس ماند جزیزه به انرژی، مذاکراتی با سرمایه گذاران خارجی صورت گرفته است.

مظفری افزود: البته محدودیت هایی نیز داریم و آن این که صنایعی را می پذیریم که آلاینده نباشد بلکه از نظر زیست محیطی پاک باشد، در بحث دریا و اقتصاد دریا سرمایه گذاری ها را خواهیم پذیرفت از جمله پرورش ماهی در قفس، پرورش جلبک های دریایی. در مرکز نوآوری کیش یکی از اصلی ترین بحث های ما شرکت های دانش بنیانی خواهد بود که درحوزه دریا فعال هستند و قرار است در حوزه اقتصاد دریا فعال شوند تا بتوانیم در کیش در مجموع از بازار بسیار بزرگ 500 میلیون نفری منطقه از جمله کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و مجموعه اکو برخوردار شویم.

وی خاطرنشان کرد: قوانین مناطق آزاد تسهیلات و معافیت های ویژه ای را برای سرمایه گذاران قایل شده که هم برای سرمایه گذاران داخلی و هم برای سرمایه گذاران خارجی این مزیت ها را فراهم کرده است. برای سرمایه گذاران خارجی اصل سرمایه، امکان برگشت اصل و سود سرمایه و امکان اقامت آنان فراهم و تضمین شده است.

مظفری گفت: بحث حمل ونقل هوشمند کیش و استفاده از خودروهای خودران در این منطقه دردست انجام است که مطابق با استانداردهای جهانی خواهد بود و کنترل حمل و نقل توسط پهپاد انجام خواهد شد که ارتقای کیفیت را طبیعتا دراین بخش خواهیم داشت.

وی افزود: کیش شهری است که در آن چراغ قرمز وجود ندارد و آیین نامه های راهنمایی و رانندگی و استانداردهای بسیار خوبی داریم و در بحث هوشمند سازی اقداماتی که در حال انجام است بسیار سودمند است و با یکی از شرکت های بزرگ کشور تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که زیرساخت هایی را بوجود آوردند که شرکت های دانش بنیان به هر میزان نیاز به اینترنت پرسرعت داشته باشند را فراهم کنیم و خوشبختانه تکنولوژی 5g در دنیا تکنولوژی نویی است که جزیره کیش در کشور به عنوان پایلوت در بحث ایران هوشمند انتخاب شده است و زمینه و بستر مناسب در عرصه و زیرساخت های هوشمند فراهم شده است.

مظفری رییس سازمان منطقه ازاد کیش در خصوص فرودگاه بین المللی کیش گفت: فرودگاه کیش که متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است ظرفیت آن یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که در طول سال این تعداد مسافر در کیش جابجا میشود و بخش اندکی از طریق بندر و دریا وارد می شوند به همین منظور ترمینال جدید را در دست ساخت داریم که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و برای ۶ میلیون نفر مسافر پیش‌بینی شده است و برنامه ریزی صورت گرفته که یک میلیون و 8۰۰ هزار نفرمسافر در ترمینال خارجی و 6 میلیون مسافر دیگر در ترمینال داخلی انتقال داده شوند و ظرفیت خوبی است و تجهیزات این ترمینال مطابق استانداردهای بین المللی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخل کشور تولید شده است.

وی همچنین در خصوص اقدامات سازمان منطقه ازاد کیش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزود: در اسفند سال گذشته که شیوع کرونا شدت پیدا کرد جزیره کیش اقدامات فوری در مقابله با ویروس کرونا انجام داد که در این راستا به تدریج مراکز تفریحی گردشگری رستوران ها و هتل ها را تعطیل و همه ی پرواز ها را منع تردد صادر کردیم و بسیار سختگیرانه در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام کردیم . از فروردین ماه پرواز های یک طرفه از کیش به استان های دیگر را آغاز و در برگشت مسافرین به کیش قرنطینه می شدند و اردیبهشت ماه مسافرین برای ورود به جزیره باید ثبت نام می کردند و برای ورود مسافرین اولویت‌بندی صورت می گرفت و بدون استثنا همه مسافرین ورودی کیش که شامل ساکنین و فعالین اقتصادی بودند قرنطینه شدند . از اوایل خرداد ماه پذیرش مسافر و گردشگر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به کیش صورت گرفت و خوشبختانه جزیره کیش توانست شرایط بسیار خوبی پیدا کند و به طوری که هم اکنون تنها یک نفر بیمار کرونایی در جزیره کیش بستری است . علی‌رغم همه محدودیت‌ها، آمار گردشگری در جزیره کیش نسبت به سال گذشته از خرداد ماه تا به امروز 9 درصد افزایش داشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها