استقلال 2- پرسپولیس 2؛ جذاب، نفسگیر و تماشایی

استقلال 2- پرسپولیس 2؛ جذاب، نفسگیر و تماشایی
دوشنبه 22 دی 1399 - 16:53

آبی‌ها با گل لحظات پایانی قایدی از شکست در دربی نجات پیدا کردند و به تساوی مقابل پرسپولیس رسیدند.

العالم - ایران

استقلال که در 9 مسابقه اخیرش تنها یک شکست داشته و در هشت دیدار دیگر صاحب پنج برد و سه مساوی شده، اکنون در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار گرفته که امیدوار است برای سومین بازی پیاپی به پیروزی دست پیدا کند تا صدر جدول را پس بگیرد و بالاتر از صنعت نفت بایستد، اما در آن سوی میدان سرخ‌پوشان پایتخت که پس از شکست در فینال آسیا هنوز موفق نشدند برد را تجربه کنند و سه مساوی داشته‌اند، با انگیزه مضاعفی پای به دیدار با استقلال گذاشتند و سعی در گرفتن سه امتیاز دارند.

معوقه هفته هشتم لیگ برتر؛ دوشنبه: 99/10/22 ؛ ساعت 16:35
استادیوم: آزادی/ بدون تماشاگر.
داور: موعود بنیادی‌فر/ کمک‌ها: آرمان اسعدی و تورج عیوض‌محمدی؛ داور چهارم: حسن یوسفی/ کمک داوران پشت دروازه: بیژن حیدری و سید وحید کاظمی/ ناظر داوری: فریدون اصفهانیان.

استقلال:

محمدرشید مظاهری

عارف غلامی

محمدحسین مرادمند

سید احمد موسوی

محمد نادری

مسعود ریگی

مهدی مهدی‌پور

آرش رضاوند

وریا غفوری

مهدی قایدی

امیرارسلان مطهری

سرمربی: محمود فکری


پرسپولیس:

حامد لک

سید جلال حسینی

محمدحسین کنعانی‌زادگان

سیامک نعمتی

سعید آقایی

کمال کامیابی‌نیا

میلاد سرلک

احمد نوراللهی

احسان پهلوان

وحید امیری

مهدی عبدی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

کارت زرد:

سید احمد موسوی(41) و عارف غلامی(55) از استقلال

محمدحسین کنعانی‌زادگان(76) و میلاد سرلک(81) از پرسپولیس

شرح گل:


استقلال 1 - پرسپولیس صفر (دقیقه 2: امیرارسلان مطهری): اشتباه و ناهماهنگی در خط دفاعی پرسپولیس فرصت خوبی برای استقلال و ارسلان مطهری به وجود آورد تا این مهاجم با شوت روی پای دیدنی توپ را با تور دروازه پرسپولیس آشنا کند.

استقلال 1 - پرسپولیس 1 (دقیقه 51: مهدی عبدی): پاس بلند از خط دفاعی پرسپولیس و اشتباه مرادمند در زدن ضربه سر موجب شد تا توپ به مهدی عبدی برسد و این بازیکن با یک سرتوپ عالی محمد نادری و عارف غلامی را فریب دهد و با ضربه فنی پای چپ و زمینی دروازه استقلال را باز کند.

استقلال 1 - پرسپولیس 2 (دقیقه 66: وحید امیری): مهدی عبدی در سمت چپ زمین صاحب توپ شد و در حالی که دو مدافع استقلال را مقابل خود داشت، با پاس رو به جلو احسان پهلوان را راه انداخت تا ارسال کوتاه او را وحید امیری بدون مکث و با بغل پای سرضرب تبدیل به گل کند.

استقلال 2 - پرسپولیس 2 (دقیقه 3+90: مهدی قایدی): ارسال وریا غفوری از جناح راست زمین در محوطه جریمه به مهدی قایدی رسید که سرتوپ و شوت زمینی او وارد دروازه پرسپولیس شد.


لحظات حساس:


دقیقه 3: شوت زمینی سرلک دقت لازم را نداشت و در اختیار مظاهری قرار گرفت.

دقیقه 15: ارسال خطرناک نعمتی از مقابل دروازه استقلال عبور کرد و به اوت کنار زمین رفت.

دقیقه 19: حمله سریع بازیکنان پرسپولیس نزدیک بود گل اول این تیم را به همراه داشته باشد که سانتر کوتاه احمد نوراللهی و ضربه سر مهدی عبدی با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 24: چرخش نوراللهی در محوطه جریمه استقلال و شوت زمینی او از کنار دروازه این تیم رد شد.

دقیقه 35: ارسال کنعانی‌زادگان از پشت محوطه جریمه به بعد از تیرک دوم دقت لازم را نداشت تا ضربه سر مهدی عبدی هم بی‌ثمر باشد و توپ به اوتِ کنار زمین برود.

دقیقه 43: ارسال سعید آقایی از روی ضربه ایستگاهیِ سمت چپ زمین و ضربه سر بی‌دقت مهاجم پرسپولیس به پشت محوطه آمد و به سرلک رسید که شوت او با اختلاف زیادی از دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 45: نوراللهی پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد که چرخش و شوت فنی پای چپ او را مظاهری در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 55: مهدی عبدی با فرار از وسط زمین در آستانه تک به تک شدن با مظاهری بود که غلامی او را متوقف کرد تا داور به مدافع استقلال کارت زرد نشان دهد.
دقیقه 56: کامیابی‌نیا با توپ‌ربایی وارد محوطه جریمه استقلال شد و از بین نادری و مرادمند عبور کرد و در موقعیت تک به تک با مظاهری قرار گرفت که پاس در عرض او توسط مدافعان آبی‌پوش دفع شد.
دقیقه 58: شوت راه دور نادری دقت لازم را نداشت و با اختلاف زیادی از دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 61: مهدی عبدی با توپ‌گیری عالی از مرادمند موقعیت گلزنی برای پرسپولیس خلق کرد و در موقعیت تک به تک با مظاهری با سه سر توپ مقابل غلامی و گلر استقلال توپ را به نوراللهی رساند که شوت او از مقابل دروازه خالی تبدیل به گل نشد و با تکل به موقع و نجات دروازه تماشایی مسعود ریگی به کرنر رفت.
دقیقه 61: ارسال تند و تیز وحید امیری از روی کرنر را مظاهری دفع کرد.
دقیقه 63: ضربه ایستگاهی نوراللهی پس از برخورد به دیوار دفاعی بازیکنان استقلال در اختیار مظاهری قرار گرفت.

دقیقه 67: فرصت فوق‌العاده گلزنی برای پرسپولیس را نوراللهی هدر داد و شوت او در موقعیت تک به تک با مظاهری با اختلاف زیاد از بالای دروازه استقلال به اوت رفت.

دقیقه 75: شوت زمینی کامیابی‌نیا از پشت محوطه جریمه دقت و قدرت لازم را نداشت و توسط مظاهری جمع شد.

دقیقه 80: ضربه سر مطهری روی ارسال دانشگر از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه 82: ارسال فرشید اسماعیلی به محوطه جریمه پرسپولیس را حامد لک دفع کرد.

دقیقه 87: پهلوان از پشت محوطه جریمه شوت‌زنی کرد که ضربه او بی‌حاصل بود و به اوت رفت.

دقیقه 89: حرکت تیمی خوب از بازیکنان پرسپولیس فرصت گلزنی عالی برای این تیم خلق کرد که پاس در عمق رمضانی و شوت سعید آقایی از زاویه بسته را مظاهری در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 2+90: اشتباه در خط دفاعی پرسپولیس نزدیک بود دوباره کار دست این تیم بدهد که شوت مطهری به مقابل دروازه خالی پرسپولیس توسط دیاباته تبدیل به گل شد، اما کمک داور دوم آفساید مهاجم آبی‌پوش را گرفت.

در حاشیه:

* ترکیب استقلال در دربی نسبت به دیدار اخیرش مقابل آلومینیوم دو تغییر داشته که محمد نادری و آرش رضاوند به ترتیب جانشین محمد دانشگر و فرشید اسماعیلی شده‌اند.
* پرسپولیس نسبت به بازی گذشته‌اش برابر سپاهان یک تغییر برای دربی در ترکیبش ایجاد کرده که سعید آقایی و مهدی عبدی به جای علی شجاعی و امید عالیشاه بازی می‌کنند.
* شیخ دیاباته با وجود گمانه‌زنی‌های زیاد به ترکیب استقلال نرسید و نیمکت‌نشین است.
* علی شجاعی بخاطر آسیب دیدگی که در دیدار با سپاهان با آن مواجه شد، از فهرست پرسپولیس در دربی جا ماند.
* محمد انصاری پس از مصدومیت طولانی مدت امروز برای نخستین بار در فصل جدید به لیست پرسپولیس اضافه شده است.
* کانون هواداران دو باشگاه طرح‌های موزائیکی و پرچم‌های بزرگی را روی سکوهایی که روبه‌روی دوربین‌های تلویزیونی هستند، انداخته‌اند.
* محمود فکری و یحیی گل‌محمدی قبل از شروع بازی به سمت هم رفتند و با یکدیگر خوش و بش کردند.

* در دقیقه 10 برخورد توپ با امیری در محوطه جریمه پرسپولیس روی ارسال نادری صحنه مشکوک به خطای هند پنالتی رقم زد که داور دستور به ادامه بازی داد.

* محمود فکری بخاطر ندادن کارت به سید جلال حسینی بخاطر خطا روی مطهری به داوری معترض شد که ادامه اعتراضات او یک کارت زرد برای سرمربی استقلال به همراه داشت.

ورزش سه

پربیننده ترین خبرها