هشدار اتیوپی به سودان: سکوت ما به دلیل ترس نیست

هشدار اتیوپی به سودان: سکوت ما به دلیل ترس نیست
سه شنبه 23 دی 1399 - 18:16

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی با هشدار به سودان درباره اختلافات مرزی دو کشور، تأکید کرد که سکوت کشورش به دلیل ترس نیست.

العالم - آفریقا

«دینا مفتی» سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی امروز سه‌شنبه با اشاره به اینکه سکوت کشورش در خصوص اختلافات مرزی دو کشور از سر ترس نیست، بر پایبندی آدیس‌آبابا به آرام‌سازی تأکید کرد.

مفتی، ارتش سودان را به سوء استفاده از سرگرم شدن اتیوپی به درگیری‌های تیگرای (شمال غربی اتیوپی)، به منظور نفوذ به عمق خاک این کشور متهم کرد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی در عین حال بار دیگر بر پایبندی آدیس‌آبابا به گزینه گفت‌وگو به منظور اختلافات مرزی با خارطوم تأکید کرد.

منطقه مرزی اتیوپی و سودان اخیرا شاهد درگیری بین نیروهای دو کشور جهت سیطره بر منطقه مرزی «الفشقه» مورد مناقشه است.

اختلافات دو کشور بر سر اراضی زراعی در الفشقه واقع در مرز بین‌المللی سودان است، منطقه‌ای که کشاورزان اتیوپیایی از مدت‌ها قبل در آن سکونت دارند.

چند روز پیش ارتش سودان اعلام کرد که با شبه‌نظامیان اتیوپی درگیر نیست بلکه با نیروهای نظامی فدرال درگیر است که بر کل منطقه مورد مناقشه سیطره پیدا کرده‌اند.

از حدود ۲۶ سال پیش شبه‌نظامیان اتیوپیایی با یورش به اراضی کشاورزان سودانی در منطقه «الفشقه» آن‌ها را به زور سلاح از مزارع خود بیرون رانده و زمین‌های آن‌ها را تصرف کردند. خارطوم، ارتش اتیوپی را به حمایت از این شبه‌نظامیان متهم کرده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها