کوه افشاگری پمپئو علیه ایران موش زایید!

کوه افشاگری پمپئو علیه ایران موش زایید!
سه شنبه 23 دی 1399 - 21:01

العالم _ آمریکا

خبر:

در حالی که وزیر خارجه امریکا وعده کرده بود امروز در خصوص انچه رابطه ایران با القاعده معرفی می کرد از اسنادی رونمایی کند و به افشاگری بپردازد اما به تکرار ادعاهای پیشین بسنده کرد.

تحلیل:

- حجم تبلیغات پمپئو بر اسناد محرمانه ای که رابطه القاعده و ایران را ثابت کند و خروجی جلسه امروز افشاگری او بیشتر به یک شوخی شبیه بود که در شرایط سردرگمی و البته عصبانیت رخ نمایی کرد.

- پمپئو در این جلسه ادعا کرد برای اولین بار اعلام می کند که "المصری" نفردوم القاعده در اگوست سال گذشته در ایران به قتل رسیده است! جالب انکه پیش از این ،چنین ادعایی از ناحیه رسانه های همسوی با محور غربی-عبری-عربی در سطحی وسیع منتشر شده بود و البته درهمان زمان پاسخ مناسب راد ریافت کرده بود

- پمپئو همچنین گفت ایران افغانستان القاعده شده، نمایندگان الظواهری در ایران هستند و گذرنامه های اعضای القاعده بهنگام ورود و خروج به ایران مهر نمی شود. نکته جالب انکه هم چنین ادعاهایی مسبوق به سابقه است و هم دستان پمپئو در ارائه سند برای این ادعاها کاملا خالی بود.

- نکته جالب توجه در کلام پمپئو تلاش او برای ترساندن اروپاییان از انچه همکاری ایران و القاعده می خواند بود. پمپئو نا امید از اثرگذاری بیانات و ادعاهایش اعلام کرد: اروپا ازناحیه اعضای القاعده که در ایران متمرکز شده اند در خطر است! بنظر می رسد این کلام پمپئو به همان اندازه در افکارعمومی خریدار دارد که ادعای دیگرش مبنی براینکه : ایران به القاعده درماجرای 11سپتامبر کمک کرده است!

- نکته جالب تر دراین نشست رسانه ای، اضافه کردن چند اسم جدید به لیست تحریم شدگان امریکا بود. دستان خالی از سند و استدلال پمپئو در این نشست اقتضای اعلام این اسامی جدید ر ابرای باور پذیرکردن ادعاهای او داشت!

- هم زمانی انتشار به اصطلاح اسنادی از ناحیه بریتانیا در خصوص مالکیت جزایر 3گانه ایرانی که دیروز عملیاتی شد با جلسه افشاگری! پمپئو و البته تبلیغ و تمرکز رسانه ای محور غربی –عربی عبری بر هر دوی این مسائل هیچ شکی باقی نمی گذارد که جماعت دست اندر کار در دشمنی با ایران و البته صاحبان پروژه ایران هراسی و انانی که شدیدا متاثر از ان هستند اصرار دارند طی 8 روز باقیمانده از دولت ترامپ اخرین شانس خود را درمیدان مواجهه با ایران و تشدید فشار بر آن امتحان کنند!

علی محمد صالحی

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها