اصرار الصرخی شیاد بر دشمنی با مردم عراق

اصرار الصرخی شیاد بر دشمنی با مردم عراق
جمعه 26 دی 1399 - 14:54

همزمان با ایام فاطمیه کاربران توییتر در عراق هشتگ #الصرخية_سرطان_الأمة (صرخی سرطان امت اسلامی) را راه اندازی و ترند کردند، آنها با راه اندازی این هشتگ، به محمود الحسنی الصرخی شیاد حمله کرده و گفتند که الصرخی شکسته شدن پهلوی حضرت فاطمه و سقط جنین ایشان را انکار کرده است.

العالم - داغ های مجازی

کاربران توییتر اعلام کردند که الصرخی که در بین مردم عراق به حقه باز و فریبکار معروف شده است، سرکرده یک گروهک بعثی است که افکار صدامی ها را ترویج می کند. این گروهک از 2003 به بعد تهدید کرده اند که پیوسته ثبات و امنیت عراق را بر هم می زنند.

تحلیل گران اوضاع عراق بر این عقیده اند که الصرخی در عراق به دشمنی با مراجع دینی و شیعیان اهل بیت در این کشور و محور مقاومت معروف است. تحلیل گران خاطرنشان کرده اند سیاست های وی باعث شده است که عناصر تکفیری و وهابی ها از ساده لوحی او بهره برداری کرده و او را تبدیل به ابزار دست خود کرده و برای اجرای ایده های شیطانی خود در عراق از او بهره برداری کنند.

الصرخی در عجیب ترین مواضع خود، ضمن اعلام مخالفت با فتوای سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه در عراق درباره جهاد کفایی علیه گروه تروریستی داعش، این فتوا را دعوت به جنگ داخلی و فرقه ای عراق توصیف کرد.

الصرخی از طریق عربستان از گروه تروریستی داعش حمایت مالی می کرد و حتی جهاد با تروریست ها را حرام اعلام کرده بود.

این مرد شیاد، محمود الحسنی الصرخی در 27 رجب سال 1384 هجری قمری در عراق به دنیا آمد و تحصیلات آکادمیک خود را در دانشکده مهندسی شهرسازی در دانشگاه بغداد در سال 1987 م به پایان رساند.

پربیننده ترین خبرها