"الشامسی" را از زندان های امارات نجات دهید

شنبه 27 دی 1399 - 22:09

در پی نامه مادر عبدالله الشامسی بازداشت شده عمانی در زندانهای امارات به همسر پادشاه عمان برای نجات پسرش، هشتگ "عبدالله الشامسی" در عمان ترند شد.

العالم ـ داغ های مجازی

کاربران عمانی خواستار آزادی عبدالله الشامسی شدند بویژه پس از آنکه میانجی گری عمان برای آزادی ملوانان بحرینی نزد قطر کارساز شد و دوحه این ملوانان را آزاد کرد. این ملوانان از مرزهای قطری عبور کرده بودند و مقامات قطر از دسامبر گذشته آنها را تحت بازداشت قرار داده بود تا آنکه طبق اعلام دولت بحرین پس از تحقق مصالحه، این ملوانان با وساطت عمان آزاد شدند.

مادر الشامسی در توییتی نوشت: این پیام خود را به عهد همسر پادشاه هیثم بن طارق می فرستم. پسرت عبدالله الشامسی از شما می خواهد تا به سختی هایش پایان دهید. وضعیت جسمانی او به گونه ای است که بیش از این دیگر نمی تواند در زندان بماند. او رویای تحصیل در دانشگاه را دارد. امیدوارم این پیام به دست همسر گرانقدر سلطان هیثم برسد".

پس از اعلام مصالحه میان قطر و کشورهای تحریم کننده و اعلام گشودن تمام مرزهای دریایی و زمینی با دوحه، مادر الشامسی خواهان اطلاع از سرنوشت پسرش شد که امارات او را به ادعای جاسوسی برای قطر محاکمه کرده است.

کاربران شبکه های اجتماعی بر ضرورت تسریع در آزادی الشامسی و برآورده کردن خواسته مادرش تاکید کردند بویژه که اینک پس از تحقق مصالحه، دیگر علل و عوامل بازداشت عبدالله الشامسی منتفی شده است.

"Abdulrahman" در تویتر نوشت: آیا زمان آن نرسیده است که این قید و بند شکسته شود حال که علل و عوامل آن برطرف شده است؟ یا آنکه تحقق مصالحه فقط بر روی کاغذ بوده است.

او بار دیگر توییت کرد: اگر در گوانتانامو بازداشت شده بود هزار بار بهتر از زندان بدنام الوثبه است.

"راشد بن سعید الغافری" در حساب خود در تویتر نوشت: لاتخافی و لاتحزنی انا رادوه الیک(نترس و غمگین نباش، ما او را به تو بازمی گردانیم) از خداوند می خواهیم تا آزادش کند و به نزد مادر بازگرداند.

کاربر دیگری به نام "Sadanoman" نوشت: بسیاری از کشورها باری آزادی گروگانان و یا زندانیان خود به عمان پناه می برند. این در حالی است که شهروند عمانی باید در اولویت قرار گیرد. از دولت می خواهیم تا هرچه سریعتر وارد عمل شود تا عبدالله الشامسی را آزاد کنند.

"سلطان الکلبانی" نیز توییت کرد: برای آزادی شهروندان کشورهای دیگر اقدام می کنیم اما شهروند خود در زندانهای امارات به سر می برد در حالی که او کودکی بیش نیست.

دادگاه فدرال ابوظبی در 7 ما می سال 2020 عبدالله الشامسی شهروند عمانی را به حبس ابد محکوم کرد و در آگوست 2020 دادگاه فدرال این حکم را تایید کرد.

مقامات اماراتی در 18 آگوست 2018 عبدالله الشامسی را بدون حکم قضایی دستگیر کردند. او 19 ساله بود و در دبیرستان های امارات تحصیل می کرد. الشامسی در یک بازداشتگاه مخفی برای بیش از 6 ماه زندانی بود تا آنکه به زندان الوثبه منتقل گشت. او در یکی از دیدارهای اندکش با خانواده گفت که هنگام بازجویی در معرض شکنجه قرار گرفت بدین معنا که تحت شکنجه وادار به اعترافاتی شده است.

پربیننده ترین خبرها