آل سعود هزینه معرفی انصارالله به عنوان گروه تروریستی را تقبل کرد

آل سعود هزینه معرفی انصارالله به عنوان گروه تروریستی را تقبل کرد
يکشنبه 28 دی 1399 - 18:29

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد که عربستان سعودی وظیفه تامین مالی آمریکا را برای قرار دادن نام این جنبش در رده سازمان های تروریستی برعهده گرفته است.

العالم ـ یمن

بنابر اعلام رسانه ها، قاضی عبدالوهاب المحبشی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت و گویی فاش کرد که رژیم سعودی تامین مالی تصمیم آمریکا برای گنجاندن نام انصارالله به عنوان یک سازمان تروریستی را تقبل کرده است.

وی گفت که این اقدام آمریکایی ها به عنوان پیام خداحافظی ترامپ به «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی و پرداخت بدهی معوقه ای است که بن سلمان پیشتر در اختیار دولت آمریکا قرار داده بود.

این عضو جنبش انصارالله ادامه داد که این گونه اقدام ها نشان می دهد که ولیعهد سعودی موفق به کسب دستاورد در جنگ یمن نشده و در آینده نیز نمی تواند دستارودی حاصل کند، زیرا زمان برای وی از دست رفته است.

المحبشی تأیید کرد که اعلامیه پمپئو درباره اقدام آمریکایی ها برای قرار دادن نام جنبش انصارالله در فهرست به اصطلاح سازمان های تروریستی تنها خلاصه ای از دشمنی های ایالات متحده در قبال ملت یمن است.

دولت ترامپ در آخرین روزهای قدرت خود در اقدامی یکجانبه و برای خوش‌خدمتی به برخی متحدان منطقه‌ای خود که سهم بزرگی در یاری مالی به آنها داشتند، انصارالله یمن را گروه تروریستی خواند.

این تصمیم علاوه بر اعتراض نهادهای بین‌المللی، با اعتراض نمایندگان کنگره و مقامات دولت بایدن هم مواجه شده است.

پربیننده ترین خبرها