آمریکا و تروریسم؛ جادو دامن جادوگر را گرفته است

آمریکا و تروریسم؛ جادو دامن جادوگر را گرفته است
يکشنبه 28 دی 1399 - 22:13

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، که در واپسین روزهای ریاست‌جمهوری‌اش به‌سر می‌برد، میراثی جز شکاف و دوقطبی‌سازی جامعه آمریکا برای مردم کشورش برجای نگذاشته است.

العالم- کشکول

جهانیان هرگز فراموش نمی‌کنند که دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی 2016 دست به چه افشاگری‌هایی زد که پیش از او، سیاسیون آمریکایی از اظهارنظر درباره آن منع شده بودند. ترامپ آن زمان باراک اوباما و وزیر خارجه‌اش، هیلاری کیلینتون را مسئول ایجاد گروه تروریستی داعش معرفی کرد. او با این افشاگری و افشاگری‌های مشابه توانست در آن دوره از انتخابات پیروز شود.

به نظر می‌رسد ترامپ نه تنها همانند اسلاف خود دچار اشتباهات فاحشی شده بلکه با سیاست‌های خودسرانه‌اش باعث ایجاد شکاف و تشدید آن در جامعه آمریکایی و نیز شعله‌ور شدن تروریسم داخلی شده است و اولین چهارشنبه سیاه مقدمه‌ای برای این سناریو است و احتمال می‌رود چهارشنبه آینده سیاه‌تر شود.

این موضوع، که در فاصله چند روز مانده به مراسم تحلیف و آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری جدید آمریکا، خیابان‌های پایتخت این کشور رنگ و روی امنیتی گرفته و هزاران نیروی گارد ملی و پلیس مخفی محدوده مرکزی واشنگتن و محوطه اطراف کنگره آمریکا را قرق کرده‌اند، و نیز حادثه تیراندازی در سانفرانسیسکو و زخمی شدن 5 تن یا دستگیری مظنون حادثه در واشنگتن، که مجهز به سلاح بود، و همچنین تیراندازی در آریزونا بر این امر دلالت دارند که چهارشنبه آینده مانند دیگر روزهای عادی آمریکا نخواهد شد.

درست است که تیراندازی در آمریکا بی‌سابقه و موضوع جدیدی نیست ولی این امر باعث نگرانی محافل رسمی در کشور شده به همین دلیل، وضعیت فوق‌العاده و استقرار نیروهای امنیتی در 50 ایالت اعلام شده است.

آینده‌ای که ترامپ پایه‌های آن را برای آمریکا ایجاد کرده است به نظر می‌رسد بسیار سیاه‌تر خواهد بود. تروریسم آمریکایی که جهان را به ترس انداخته امروز به عمق آن رسیده است نه از نوع تروریسمی که سیاسیون آمریکایی می‌خواهند آن را به نحوی به اسلام ربط بدهند بلکه تروریسمی واقعی است که طبق اذعان شخص ترامپ، آمریکا خالق و حامی اصلی آن محسوب می‌شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها