انفجار عدن، جنایت طراحی شده آمریکا برای وارد کردن انصارالله به لیست تروریسم

انفجار عدن، جنایت طراحی شده آمریکا برای وارد کردن انصارالله به لیست تروریسم
سه شنبه 30 دی 1399 - 10:21

در ادامه واکنش‌ها به تروریستی خواندن جنبش انصارالله، استاندار عدن گفت، انفجار مهیب در فرودگاه این شهر یک جنایت از پیش طراحی شده و کاملا آمریکایی برای قرار دادن جنبش انصارالله در لیست تروریسم بود.

العالم - یمن

هفته گذشته، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از تصمیم خود برای اطلاع‌رسانی به کنگره این کشور مبنی بر تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت «انصارلله» یمن خبر داد و واکنش‌های یمنی و غیریمنی به تروریستی خواندن جنبش انصارالله توسط آمریکا همچنان ادامه دارد.

در همین زمینه «طارق سلام» استاندار عدن گفت، انفجار در فرودگاه عدن یک جنایت از پیش طراحی شده‌ی کاملا آمریکایی برای قرار دادن جنبش انصارالله در لیست تروریسم است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ» یمن، سلام تصریح کرد، اعلام آماده‌باش در مقابله با قوای استکبار جهانی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی باعث شد با همکاری ائتلاف متجاوز و نیروهای محلی این نمایش را به راه بیندازند که طی آن دهها غیرنظامی قربانی شدند.

شورای عالی قضایی یمن

شورای عالی قضایی یمن نیز در جلسه خود به ریاست قاضی «احمد یحیی المتوکل» تصمیم دولت آمریکا علیه جنبش انصارالله را محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، المتوکل گفت، دولت آمریکا در حال اعمال تروریسم در زشت‌ترین نوع آن است و ائتلاف سعودی جنایات زیادی علیه ملت یمن در طول شش سال گذشته انجام داده است.

تجمع مردم صنعاء

اهالی بخش قدیمی صنعاء نیز با برگزاری تجمعی، تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تروریستی خواندن جنبش انصارالله را محکوم کردند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، در این تجمع که با حضور شیوخ و بزرگان برگزار شد، اعلام شد، تصمیم مذکور آمریکا اقدامی خصمانه و بی سابقه از دولت متکبر آمریکاست که نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

در بیانیه صادر شده در این تجمع، درباره پیامدهای تروریسم آمریکا در حق ملت‌های منطقه بویژه ملت یمن به جامعه بین‌‌الملل و نیز کشورهای حامی صلح در یمن هشدار داده شده است.

تجمع‌کنندگان تأکید کردند، این تصمیم آمریکا جز بر ایستادگی ملت یمن در مقابله با تجاوز و نیز تلاش آن برای پاکسازی اراضی اشغالی نمی‌افزاید.

تجمع در «امانه العاصمه»

قبایل «بنی حارث» در «امانه العاصمه» نیز با برگزاری راهپیمایی و تجمع به این تصمیم آمریکا عتراض کردند.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، آنها اعلام کردند، تصمیم مذکور منجر به طولانی شدن جنگ علیه یمن و کشتار بیشتر غیرنظامیان یمنی می‎شود.

تجمع‌کنندگان در ادامه پیروزی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های مختلف را ستودند و بر ادامه دفاع و فداکاری در دفاع از کشور و حاکمیت و استقلال آن تأکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها