سردار سلامی: سنگر و نقطه تمرکز آمریکا به حفظ کنگره منتقل شده است

سردار سلامی: سنگر و نقطه تمرکز آمریکا به حفظ کنگره منتقل شده است
سه شنبه 30 دی 1399 - 10:55

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خدا خلف وعده نمی‌کند و صبح نزدیک است، پرسید: امروز دشمن کجاست؟ سنگر و نقطه تمرکز آمریکا به حفظ کنگره منتقل شده و نور خدا جلوه‌گر شده و این امتداد و جلوه دفاع مقدس است.

العالم - آمریکا

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز سه‌شنبه در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس، اظهارکرد: ملت ما در دفاع مقدس بزرگ‌شدن دفاع مقدس ملت ما را عزت داد و در نزد همگان اثبات کرد و نشان داد که اسلام منبع سعادت ماست.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: دفاع مقدس نقطه آغاز تعلیم ثبات قدم در میادین سخت بود باید مقاومت می‌کردیم باید در یک میدان سخت ایستادگی می‌کردیم که در دفاع مقدس این اتفاق افتاد و آبدیده شدیم.

سلامی ادامه داد: دشمن هرگز تحریم را بر نخواهد داشت جز آنکه ملت تحریم را بی‌خاصیت کند. شما امروز احساسی به برجام نمی‌کنید چرا که براساس نبود آن عمل کردید و رزق ما را آمریکا نمی‌دهد.

وی گفت: ما راه غلبه به دشمن را آموخته‌ایم و ابزارهای آن را یافته‌ایم و پیروزی نزدیک است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: سرمایه‌های معنوی بزرگ‌ترین دارایی یک ملت است. سرمایه اصلی که می‌تواند نامحدود باشد و قلمرو عزت و افتخار یک ملت را گسترش دهند، جلوه‌های معنوی جامعه هستند مانند یک مکتب بزرگ که انسانها در دامن آن مکتب بزرگ شده و متناسب با این ارزش‌ها بزرگ می‌شوند، اگر یک جامعه تابع یک مکتب بزرگ باشد بسیار بزرگتر از ظاهر مادی آن خواهد بود.

وی تصریح کرد: انسان‌های بزرگ و شخصیت‌های جامعه مانند حقیقت جاری در بطن و متن جامعه حرکت کرده و متعلق به یک زمان خاص نیستند. این افراد منبع و منشا افتخار هستند و تمام شدنی نیستند و با زمان حرکت می کنند.

سردار سلامی با اشاره به واقعه عاشورا گفت: کربلا و افتخارات آن واقعه ای است که افتخار عزت، مقاومت، شرف، گذشت و ایثار از آن تا ابد می‌جوشد و هرگز متوقف نمی‌شود، شخصیت‌های بزرگ نیز اینگونه هستند مانند امام خمینی ره و شهدای ما مانند شهید سلیمانی که قدرت اصلی ما هستند.

وی افزود: دفاع مقدس حادثه‌ای در تاریخ نیست بلکه بخش مهمی از فرهنگ ما را تشکیل می‌دهد و الگو بخش و سرمایه ای تمام ناشدنی است که می‌جوشد و انتقال آن به نسل‌های بعدی بسیار مهم است.

فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس ما را با کرامت، عزت و افتخار عجین می‌کند، البته اساسا جامعه ای که برای استقلال می‌جنگد در یک نبرد نابرابر حضور دارد زیرا می‌خواهد آزاد و مستقل زندگی کند.

وی گفت: دفاع مقدس حیات طیبه ای برای جامعه ماست زیرا دشمنان می‌خواستند ملت ما را بشکند و بر او لباس ذلت بپوشاند. اگر ملتی تسلیم شود می‌میرد و فاقد اعتبار و درمانده می‌شود. دفاع مقدس برای همیشه به ما عزت داد و تصور جهان را از ملت ایران واقعی کرد تا ملت ما با این عناصر برآمده از دفاع مقدس شناخته شود.

سردار سلامی گفت: در دفاع مقدس ما مقاومت را مشق کردیم، زیرا برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کشتی گرفت و بدون ایستادگی و مقاومت هیچ ملتی سربلند نمی شود. ملت ما آرزو داشت که ای کاش در کربلا و مسجد کوفه بود تا نشان دهند که چگونه از امام خود دفاع می کنند و دفاع مقدس آزمونی بود که ملت ایران را بلند مرتبه و عزیز کرد و نشان داد اسلام منبع سعادت و جهاد هم منبع حیات ماست.

وی گفت: زمانی که ملت ما لباس جهاد پوشید خداوند لباس عزت و افتخار برتن آنها کرد، فرهنگ نترسیدن از دشمن و تحقیر قدرت‌های غیر الهی در دفاع مقدس شکل گرفت.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر دفاع مقدس نبود ما در نبردهای بعدی که مقیاس‌های بزرگتر و جهانی داشتند دچار مشکل می‌شدیم. دفاع مقدس مقاومت را با ذات ملت ما عجین کرد و ملت ما فهمید اگر با ولی خود پیوندش را محکم کند هرگز شکست نمی‌خورد زیرا ملت‌ها در ذهن خود پیروز یا شکست می‌خورند.

سردار حسین سلامی با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم(ص) پایان کرد: این گونه رزمایش ها بخش مهمی از سیاست بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان این مملکت در محاسبات یا برآورده‌های خود نسبت به قدرت دفاعی کشور عزیز ایران دچار خطای در محاسبه نشوند و اراده ملت عزیز ایران را برای دفاع از همه دستاوردهای انقلاب باشکوه خود دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و اقتدار خودشان، را کاملاً بدانند.

سردار سلامی ادامه داد: این رزمایش برای ملت عزیز ایران مایه آسایش، آرامش و امنیت و اعتماد به نفس بود و هم برای دشمنان جمهوری اسلامی این پیام جدی و واقعی را داشت که ما با هیچ کس در موضوع دفاع از هویت و استقلال و عزت و شرف خود تعارف نداریم و مقابل دشمنان همیشه آماده هستیم و دستان ما به نیابت از ملت عزیز ایران همیشه روی ماشه است.

وی ادامه داد: و فرزندان انقلابی این ملت چه در مرزها و چه در قلب سرزمین و اعماق سرزمین های دوردست آمادگی دارند که از این ملت در همه شرایط دفاع کنند. البته ما از ملت عزیز ایران صمیمانه تشکر می‌کنیم و قدردان آنها هستیم و خود را فدایی آنها می‌دانیم که در سخت‌ترین لحظه‌های تاریخ صفحات زرینی از شجاعت، صبر، ایستادگی و ثبات قدم آفریدند و الهام‌بخش ما در حرکت های دفاعی شدند.

سردار سلامی تاکید کرد: مطمئنیم که همه روندهای سیاسی و امنیتی همانطور که تا امروز به نفع ملت ایران رقم خورده از این به بعد هم همین گونه خواهد بود. ملت عزیز ایران و همه جهان امروز انحطاط و زوال و سردرگمی و درماندگی دشمنانی که به ظاهر بزرگ بودن را می‌بینند و در عین حال می‌بینند این ملت چقدر عزیز و مقتدر بر سر آرمان‌ها و اصول خود ایستاده است.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: شهدا منابع قدرت ما هستند که با وجود آنها هرگز شکست نمی‌خوریم، وقتی امام (ره) و امت یکی می‌شوند آن وقت دشمن مجبور است در همه آرزوهای خود منجمد شود، آنها می‌خواستند در جنگ تحمیلی انقلاب ما را خاموش کنند اما نتوانستند.

سردار سلامی ادامه داد: بعد از دفاع مقدس دشمن جبهه‌ها را گسترش داد و در همه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، نظامی اجتماعی جنگ را گسترش داد اما دفاع مقدس ما را قوی کرده بود و این ملت در کنار یک رهبر بزرگ دیگر شکست نمی‌خورد.

وی در ادامه به جنگ رسانه ای و فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن به قلب‌های مردم حمله کرد تا آنها را از راهی که می‌روند پشیمان کند و اعتقاد به اسلام و رهبری را با تردید مواجه کند اما هرجا امام (ره) و امت، رهبری و ملت با تکیه بر اسلام و تبعیت از ولی خود و درس گرفتن از حوادث فراموش ناشدنی تاریخ مقابل مستکبران ایستادن و دشمن مجبور شد در همه جبهه‌ها عقب بنشیند.

فرمانده کل سپاه گفت: در بعد سرزمینی دشمن تا مدیترانه عقب نشست و انقلاب اسلامی صادر و قدرت‌های زیادی ساخته شد، ایران اسلامی در مرکز جبهه مقاومت برابر استکبار جهانی ایستاد و رهبری در مرکز این جبهه بود که توانست دشمن را عقب بزند و با تیزهوشی و اندیشه بلند خود قدرت تفکر را از دشمن گرفت.

سردار سلامی ادامه داد: دشمن در همه صحنه‌ها مانند یمن، بحرین و سوریه شکست خورد و ملت ما با بصیرت فریب جنگ روانی دشمن را نخورد این‌ها حقیقت‌های بزرگی هستند و ما از این حوادث درس گرفتیم.

وی در ادامه به تحریم‌های همه جانبه کشورمان اشاره کرد و گفت: آنها جنگ اقتصادی و فشار حداکثری را به راه انداختند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند، اما ملت ما توانست قدرت بیافریند، مقابل دشمن به حاشیه رفت. فشار حداکثری یک شعار نبود بلکه یک استراتژی بود آنها با تمام قوا در میدان نبرد حاضر شده بودند اما ملت ایران تاثیر تحریم‌ها را کم کرده است و می‌داند دشمن هرگز تحریم را بر نمی‌دارد مگر اینکه ملت ما تاثیر آن را از بین ببرد.

فرمانده کل سپاه گفت: شما امروز نیازی به برجام نمی‌بینید چون حیات خود را بدون آن حفظ کرده اید، تکیه گاه ما آمریکا نیست و کلید رزق و روزی ما دست او نیست.

وی با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: امروز دشمن کجاست، نقطه تمرکز آنها حفظ کنگره است و سنگر آمریکا به کنگره منتقل شده و نور خدا جلوه گر شده است، این امتداد و جلوه دفاع مقدس است و ما تا اخر ایستاده ایم قوی‌تر از همیشه و با پیروی از ولی خود راه را ادامه می‌دهیم، ما راه غلبه بر دشمن را آموخته ایم و معتقدیم خدا خلف وعده نمی‌کند و صبح نزدیک است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها