نگرانی اردن از پیروزی حماس در انتخابات آتی فلسطین

نگرانی اردن از پیروزی حماس در انتخابات آتی فلسطین
چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 10:28

مرکز پخش رادیویی-تلویزیونی رژیم صهیونیستی خبر داد که اردن از اینکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات آتی دستاوردی کسب کند،‌ نگران است از این رو به همراه طرف مصری خواستار اتحاد جنبش فلسطینی فتح شده است.

العالم - اردن

مرکز رادیویی تلویزیونی رژیم صهیونیستی (کان) گزارش داد که رؤسای دستگاه اطلاعات مصر و اردن اخیرا وارد فلسطین اشغالی شده‌اند.

وبگاه صهیونیستی «آی۲۴» به نقل از کان گزارش داد که رؤسای دستگاه اطلاعات مصر و اردن دو روز پیش دیداری کوتاه با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشته‌اند‌ و در این دیدار، از او خواسته‌اند که پیش از برگزاری انتخابات قانون‌گذاری اعضای جنبش فلسطینی فتح را متحد کند و مطمئن شود که آنها در قالب یک لیست و بدون هیچ گونه اختلاف در انتخابات فلسطین شرکت خواهند کرد.

این گزارش پس از آن است که «حنا ناصر»، رئیس کمیته برگزاری انتخابات فلسطین طی اخیرا حکمی موعد انتخابات پارلمانی را تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی را ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار اعلام کرد و این اعلام با استقبال فتح حماس رو به رو شد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که «ماجد فرح» رئیس دستگاه اطلاعات فلسطین نیز در آن حضور داشته است،‌ طرف مصری و اردنی از محمود عباس خواسته‌اند که «فتح باید با قدرت و انسجام وارد انتخابات شود».

منابع فلسطینی در این خصوص به کان خبر دادند که «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر و «احمد حسنی» همتای اردنی او خواستار اضافه کردن نام «محمد دحلان» عضو اخراجی جنبش فتح در لیست انتخاباتی این جنبش نشده‌اند.

یکی از منابع در ادامه به کان خبر داد که طرف اردنی از اینکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات دستاوری کسب کند، نگران است.

بر اساس این گزارش، هم رئیس دستگاه اطلاعات اردن و هم همتای مصری او به این نتیجه رسیده‌اند که قصد محمود عباس برای حرکت به سوی انتخابات در چند ماه آینده «جدی» است و «برای او مهم است که با اسرائیل که بر فلسطین سیطره دارد، به روندی سیاسی [در این خصوص] دست پیدا کند».

منابع یادشده همچنین پیش‌بینی کرده‌اند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تنها به انتخابات قانون‌گذاری اکتفا نخواهد کرد و تا انتخابات ریاست تشکیلات خودگران پیش خواهد رفت آن هم به شرط اینکه حماس اجازه برگزاری انتخابات در نوار غزه و رژیم صهیونیستی نیز اجازه برگزاری آن را در قدس شرقی بدهد و دولت جدید آمریکا نیز موافقت خود را با آن اعلام کند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها