قسد درگیری در شمال سوریه را شعله ور می کند

 قسد درگیری در شمال سوریه را شعله ور می کند
سه شنبه 7 بهمن 1399 - 19:27

سیاست های بحرانی نیروهای دموکراتیک سوریه با ادامه محاصره مناطق دو شهر الحسکه و القامشلی و جلوگیری از ورود مواد غذایی و حملات دو برابر شده است این در حالی است که خبرهایی درباره زمینه سازی ترکیه برای حمله به مناطق شمالی و شرق سوریه منتشر شده است.

العالم - كشكول

به نظر می رسد قسد در صدد تعهد دادن بیشتر و اعلام وفاداری به آقای جدید کاخ سفید برای تجدید عهد با وی است به این امید که مانند دوره دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین امریکا از حمایتش برخوردار شود زیرا نیروهای اشغالگر امریکا که سرقت ثروت سوریه و حمایت از رژیم صهیونیستی را در برنامه خود دارد ، با قسد هم هدف است.

زیرا قسد با ادامه محاصره جنایتکارانه که وارد روز سیزدهم خود شده به اقدامات جنایتکارانه خود علیه مردم سوریه در مرکز شهر الحسکه سوریه ادامه داده و از ورود ماشین آلات و مواد غذایی و تانکرهای آب جلوگیری می کند و ادعا دارد این اقدامات، پاسخ به محاصره خود توسط ارتش سوریه در مناطق تل رفعت، مناطق الشیخ مقصود و اشرفیه حلب است که منابع رسمی کلا آن را تکذیب کردند.

این در حالی است که حمله و ربودن غیر نظامیان برای وارد کردن آنان به صفوف سربازگیری اجباری ادامه دارد که با مخالفت اهالی و برگزاری چندین تظاهرات برای محکوم کردن آنان روبرو شده است.

قسد تصور می کند با این اقدامات خصمانه می تواند دوستی امریکا را جلب کند تا در صورت مقابله با ترکیه از حمایت این کشور یا کشور دیگری برخوردار شود.

خبرها نیز از آمادگی ترکیه برای حمله به دیرک در شمال و شرق سوریه و استان شنکال باشور واقع در منطقه کردستان عراق حکایت دارد که زیدان العاصی رئیس مشترک دفتر امور دفاعی در اداره خودمختار شمال و شرق سوریه درباره آن توضیح داد و گفت : هرحمله ترکیه یعنی جنگ جدید بی پایان که دارای نتایج فاجعه امیز در سوریه و سراسر منطقه خواهد بود.

العاصی افزود: در صورت حمله یا هر اقدام ترکیه، جنگ فقط در دیرک منحصر نخواهد ماند بلکه جنگ گسترده ای در همه مرزها از دیرک تا عفرین آغاز خواهد شد و نیروهای نظامی مستقر در شمال و شرق سوریه به هر حمله احتمالی ترکیه پاسخ خواهد داد.

اما العاصی از ائتلاف امریکا، روسیه و دولت سوریه خواست تا با هرگونه حمله جدید مقابله کند زیرا بنا به عادت هنگام وقوع هر حمله واقعی، قسد به سرعت به میانجی گیری روسیه روی خواهد آورد و از دولت قانونی سوریه می خواهد از اراضی سوریه دفاع کند زیرا دریافته که نیروهای امریکایی فقط به منافع خود می اندیشد و هنگام وقوع هرگونه حمله ای ، به دستاوردهای خود فکر خواهد کرد حتی اگر به ضرر هم پیمانان کرد خود باشد.

پربیننده ترین خبرها