اعتراض دمشق به جنایات شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا در سوریه

اعتراض دمشق به جنایات شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا در سوریه
شنبه 11 بهمن 1399 - 11:44

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه غیر رسمی شورای امنیت با عنوان «کودکان در درگیری‌های مسلحانه» گفت که گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان «قسد» (نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه) به ارتکاب جنایات خود علیه کودکان سوری ادامه می‌دهند.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بشار الجعفری معاون وزیر خارجه و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک کردستان سوریه» موسوم به قسد مورد حمایت اشغالگران آمریکایی به ارتکاب جنایت علیه کودکان سوریه از جمله قتل، ربودن و به ‌کارگیری و انتقال آنها به مناطق درگیر در کشورهای منطقه، سوزاندن و تخریب مدارس و بیمارستانها ادامه می‌دهند.

وی دیروز در یک جلسه غیر رسمی شورای امنیت که از طریق ویدئو کنفرانس با موضوع «کودکان در درگیری‌های مسلحانه» برگزار شد، گفت که با وجود فشارهای زیاد، دولت سوریه تلاش‌ها برای محافظت و مراقبت از آن دسته کودکانی که در مناطق آزاد شده از چنگ تروریستها و یا آنهایی که به مراکز و نهادهای دولتی پناه می‌برند، به کار گرفته است.

الجعفری با اشاره به دشواری‌های کودکان سوری در پی جنایات تروریستی، اشغالگری خارجی و اقدامات یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا تأکید کرد: آنچه موجب بدترشدن اوضاع شده است، مخالفت این کشورها با بازگرداندان اتباع خود از جمله کودکان و زنان عضو گروه تروریستی «داعش» از سوریه است.

وی افزود: تروریسم یکی از خطرناک‌ترین آفتی است که به کشورها و جوامع آسیب وارد می‌کند و با گسترش دامنه آن، کودکان اولین قربانیان این پدیده خواهند شد.

معاون وزیر خارجه سوریه اقدام نماینده ویژه سازمان ملل در امور مربوط به کودکان در درگیری‌های مسلحانه، در امضای توافق ژوئن 2019 با شبه نظامیان «قسد» موسوم به توافق «طرح کار» را محکوم و تأکید کرد که امضای این طرح نشان دهنده مواضع جانبدارنه و مغرضانه وی در خصوص اوضاع سوریه است.

الجعفری با اشاره به مرگ اخیر تعدادی از کودکان سوری ساکن اردوگاه «الهول» در استان «الحسکه» هنگام تلاش برای قاچاق آنها در داخل تانکر آب به خارج از کشور گفت که تنها راه قانونی برای بازگردان اتباع خارجی از جمله کودکان عضو گروه‌های تروریستی موجود در اردوگاه الهول و یا دیگر اردوگاه‌های تحت سیطره «قسد»، همکاری و هماهنگی با دولت سوریه و از طریق کانال‌های دیپلماتیک است.

پربیننده ترین خبرها