پیشنهاد اسلام ستیزانه رقیب انتخاباتی مکرون علیه زنان مسلمان

پیشنهاد اسلام ستیزانه رقیب انتخاباتی مکرون علیه زنان مسلمان
شنبه 11 بهمن 1399 - 16:11

مارین لوپن رهبر حزب دست راستی جبهه ملی فرانسه پیشنهاد ممنوعیت پوشش سر زنان مسلمان در همه اماکن عمومی این کشور را مطرح کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مساله حجاب که در محافل قضایی فرانسه مورد بررسی قرار می گیرد و تقریبا به طور قطع غیرقانونی اعلام می شود، باعث بازگشت این سیاستمدار ۵۳ ساله فرانسوی به کارزاری آشنا در این کشور فقط ۱۵ ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه شده است.

لوپن رقیب انتخاباتی مکرون در یک کنفرانس خبری درمورد پیشنهادش برای تصویب قانون جدیدی به منظور تحریم «ایدئولوژی های اسلامگرایانه» گفت: از نظر من روسری بخشی از لباس اسلامی است.

لوپن تاکنون دو بار برای منصب ریاست جمهوری فرانسه نامزد شده است که یکبار در سال ۲۰۱۷ در مقابل امانوئل مکرون شکست خورد.

اما نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که این پوپولیست ضد اتحادیه اروپا و ضد مهاجرتی بیش از همیشه به هدف نهایی اش نزدیک است .

نتایج یک نظرسنجی که به طور آنلاین توسط موسسه «هریس اینتراکتیو» انجام شد، نشان داد که اگر مرحله نهایی دور دوم ریاست جمهوری همین امروز برگزار شود، لوپن ۴۸ درصد آرا را به دست می آورد، درحالی که مکرون با احراز ۵۲ درصد آرا بار دیگر پیروز خواهد شد.

چشم انداز رقابتی سخت در فرانسه، زنگ های خطر را در جریان اصلی سیاسی این کشور به صدا درآورده، نظر به اینکه فرانسه با بحران دوگانه سلامتی و اقتصاد به واسطه شیوع ویروس کرونا دست به گریبان است.

«ژان ایو کامو» استاد علوم سیاسی فرانسه گفت: این بالاترین سطحی است که لوپن در آن قرار دارد. وی تاکید کرد که لوپن از سرخوردگی و خشم ناشی از همه گیری در میان مردم نفع می برد، با توجه به اینکه فرانسه در آستانه اعمال قرنطینه سوم است، اما همچنین سربریدن یک معلم فرانسوی به دست یک فرد اسلامگرا، برای لوپن فایده داشته است.

«ساموئل پتی» معلمی بود که کاریکاتورهای موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را در کلاس درس به دانش آموزان نشان داد، امری که منجر به قتل او به دست یک اسلامگرای چچنی شد. مکرون از پتی به عنوان قهرمان یاد کرد و گفت حق انتشار کاریکاتور را محفوظ می دارد.

این کارشناس افزود: این مساله، تاثیر زیادی بر افکار عمومی فرانسه داشته و لوپن از آن سود برده، زیرا حزب وی به دلیل برخورداری از مواضع ضد اسلامی کاملا شناخته شده است.

به گزارش ایرنا، چنانچه مکرون پس از رقابت انتخاباتی ۲۰۲۲ که انتظار می رود بر مساله اشتغال، همه گیری و جایگاه اسلام در فرانسه متمرکز باشد، پیروز شود، اولین رئیس جمهوری پس از ژاک شیراک در سال ۲۰۰۲ است که برای دو دوره به این سمت دست می یابد.

طبق سیستم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، دو نامزد اصلی در دوره اول، به دور دوم راه می یابند و فرد برنده باید بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند.

در سال ۲۰۱۷ میزان مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۷۴.۶ درصد بود که پایین ترین میزان از سال ۱۹۶۹ اعلام شد، زیرا بسیاری از رای دهندگان چپگرا از شرکت در انتخابات خودداری کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها