استقبال عفو بین‌الملل از توقف صادرات تسلیحاتی آمریکا به ریاض و ابوظبی

استقبال عفو بین‌الملل از توقف صادرات تسلیحاتی آمریکا به ریاض و ابوظبی
شنبه 11 بهمن 1399 - 23:03

سازمان عفو بین‌المل از توقف مؤقت فروش تسلیحات آمریکا توسط دولت جدید جو بایدن به عربستان و امارات استقبال کرد و گفت که این یک اقدام مثبت از سوی واشنگتن است.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش رسانه‌های یمنی، "فیلیپ ناصیف" مدیر خاورمیانه و شمال آفریقای آمریکا در سازمان عفو بین‌الملل در این باره گفت: تصمیم پرزیدنت بایدن برای تعلیق فروش تسلیحات به عربستان و امارات برخلاف یک فصل از تاریخ شرم آور [دوران زمامداری دونالد ترامپ] بیانگر یک خرسندی بسیار خوب است.

وی تأکید کرد: نزدیک به ۶ سال از جنگ در یمن می‌گذرد، من همواره نسبت به انتقال سلاح‌های غیر مسؤولانه به این کشور معترض بوده‌ام که تاکنون موجب شده ۱۴ میلیون یمنی نیازمند کمک‌های بشردوستانه باشند.

فیلیپ گفت: توقف فروش سلاح از طرف آمریکا یک اقدام مثبت است و موجب می‌شود که کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه نیز برای پیروی از واشنگتن زیر فشار قرار گیرند و بدین گونه، افزایش درد و رنج بشری در یمن نیز متوقف خواهد شد.

این مقام عفو بین‌الملل اضافه کرد: چندین سال است که ما نسبت به ماجراجویی کشورهای غربی هشدار می‌دهیم که با ادامه تجهیز ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به سلاح و همدستی در جنایت‌های جنگی سهیم هستند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام رسمی در وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به‌طور موقت ارسال و فروش برخی از تجهیزات دفاعی آمریکایی را به عربستان و امارات متوقف می‌کند.

وی افزود، این موضوع فرصتی را در اختیار مسئولان جدید قرار می‌دهد تا این قراردادها را بررسی کنند.

به گزارش ایرنا، چند روز مانده به مراسم تحلیف جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا، دونالد ترامپ با فروش ۵۰ فروند جنگنده اف‌۳۵ به امارات عربی متحده به ارزش ۲۳ میلیارد دلار موافقت کرده بود.

پربیننده ترین خبرها