دیدار ظریف با هیئت طالبان | آمادگی ایران برای تسهیل گفت‌وگو بین طالبان، دولت و گروه‌های افعانستان

يکشنبه 12 بهمن 1399 - 14:09

هیئت طالبان به ریاست ملا برادر که در تهران به سر می برد صبح امروز با دکتر محمد جوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

العالم - ایران/ سیاسی

ظریف در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروهای سیاسی در افغانستان اظهار داشت: تصمیمات سیاسی نمی تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظر داشت ساختارها و نهادها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.

اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل گفتگو بین طالبان و دولت و دیگر گروههای افعانستانی بخش دیگری از صحبتهای وزیر امور خارجه کشورمان با طالبان بود و در این ارتباط دکتر ظریف تاکید کرد : مردم خوب افعانستان مظلوم واقع شده اند جنگ و اشغال افعانستان لطمات سنگینی به مردم افعانستان وارد ساخته است، امیدوارم که تمام تلاش شما آن باشد که آلام و مشکلات مردم هرچه زودتر به پایان رسد و با برقراری صلح در افعانستان هرچه زودتر بهانه اشغالگران از دستشان خارج شود.

در ابتدای این دیدار ریاست هیات طالبان گزارشی از روند صلح و گفتگوهای بین الافغانی ارائه کرد و تاکید داشت که روابط ایران و افغانستان همواره روابطی بر بنیاد دوستی و حسن همسایگی بوده و امیدوار هستند که با برقراری صلح و آرامش در افغانستان روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد .

ملابرادر در این ملاقات‌ با اشاره به نقش مخرب داعش در افعانستان و منطقه از روند گفتگوهای بین الافعانی اظهار خشنودی کرده، تشکیل دولتی همه شمول با حضور همه اقوام و گروههای سیاسی را امری ضروری برای برقراري صلح کامل در افغانستان دانست.

پربیننده ترین خبرها